۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85458986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت وزارت کار صیانت از حقوق کارگران است

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اولویت وزارت کار صیانت از کارگران و حق و حقوق آنان است و این مهم با بازرسی مداوم از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت گاز استان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: عمران، آبادانی و توسعه اقتصادی در کشور مرهون کار و تلاش‌ شبانه روزی کارگران است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه های تولیدی وجود دارد، افزود: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیات های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحد های صنعتی و تولیدی، کارخانجات، ابنیه و کارگاه های پر خطر برای صیانت از کارگران و حفظ ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران دچار مشکل نشوند.

پیشکاری ادامه داد: کارگران شرکت گاز استان توانسته اند با تلاش جهادی و فعالیت های شبانه روزی خود گرما بخش خانه ها و واحد های تولیدی و صنعتی در سخت‌گذرترین و دور افتاده ترین مناطق و روستاهای استان باشند.

وی تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به توسعه همه جانبه کردستان در سالی که از سوی رهبری به سال "جهش تولید با مشارکت مردم" مزین شده، از همه ظرفیت ها برای حمایت از کارگران و بهبود وضعیت معیشتی آنان استفاده خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از کارگران نمونه شرکت گاز کردستان با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

اولویت وزارت کار صیانت از حقوق کارگران است

کانون یاریگران کار و تولید در خانه بتن شهرستان سنندج افتتاح شد

همچنین در چهارمین روز از هفته کار و کارگر کانون یاریگران کار و تولید در شرکت خانه بتن کردستان در شهرستان سنندج با حضور مدیر کل کار، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در این آیین با بیان اینکه جامعه کارگران در عرصه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و بویژه اقتصادی در کشور، جامعه ای تاثیرگذار هستند، اظهار کرد: وزارت کار با تدابیری اندیشمندانه مبادرت به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در خصوص ارتقا دانش و آگاهی جامعه کار و تولید در حوزه سلامت کرده است.

فرزاد پیشکاری افزود: این اداره کل با شناخت آسیب های اجتماعی و اتخاذ تدابیر و سیاست های پیشگیرانه از سوی وزارت کار و با همکاری مراجع ذیربط و به منظور افزایش ضریب سلامت جسمی و روحی جامعه هدف در قالب طرح کاج و به کارگیری کارشناسان واحدهای بهداشتی، نسبت به آموزش و برگزاری کارگاه ها برای جامعه کار و تولید استان، اقدام کرده است.

وی کارشناسان بهداشتی واحدهای کارگری، رابطین فرهنگی و رابطین کانون های یاریگران زندگی را سفیران و بازوان سلامت کشور خواند و گفت: افزایش ضریب سلامت روحی و روانی جامعه هدف، منجر به ایجاد بهره‌وری در کار و ارائه خدمات مطلوبتر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه کانون یاریگران زندگی در واحد های کارگری موجب نشاط و شادابی در کانون خانواده و محیط های کاری، ارتقا کیفیت کالا و خدمات، ایجاد نظم و انضباط، ارتقا کیفیت زندگی در بین جامعه کار و تولید در کشور شده است، اضافه کرد: دولت سیزدهم ارتقای کیفیت زندگی، بهبود معیشت و رفاه کارگران را در دستور کار قرار داده است.

خانه بتن کردستان از سال ۸۸ شروع به فعالیت کرده و با تولید بتن و تیرچه و بلوک برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha