۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85458725
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون سازمان حمل و نقل جاده‌ای: کاهش حوادث رانندگی نیازمند ایده‌های نو است

رشت - ایرنا - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این که متولیان باید مسئولیت پذیری و دغدغه مندی داشته باشند، گفت که برای کاهش حوادث رانندگی به طرح و ایده‌های نو نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اکبری روز شنبه در جلسه ایمنی راه‌های گیلان اظهار کرد: بهترین راهکار برای کاهش سوانح، تحلیل حوادث رانندگی است تا از این راه نسخه‌های شفابخش و طرح‌های نو و به روز به دست آید.

وی با اشاره به سهم جاده‌ها در کاهش حوادث رانندگی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، جاده ها سهم بالایی در کاهش حوادث رانندگی دارد و اگر چه آموزش مهم است اما زیرساخت بسیار مهم‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه متولیان باید بیش‌ترین مسئولیت پذیری را در راستای کاهش حوادث رانندگی داشته باشند، اضافه کرد: حوزه ماموریت راهداری، پلیس راه و دستگاه‌های بخش حمل و نقل، اداری نیست کار و فعالیت آنان خطرشناسی و نجات بخشی است.

اکبری در ادامه به بودجه ناکافی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و ادامه داد: اکنون ۲۰ درصد بودجه مورد نیاز سازمان دریافت می‌شود که باید با آن برنامه‌ریزی در راستای کاهش حوادث رانندگی، نگهداری راه‌ها و ارتقای شبکه انجام شود.

وی با اشاره به کاهش حوادث جاده ای در گیلان و نیز آمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: با این وجود در راستای کاهش تصادفات و آمار فوتی ها در این استان جای کار بسیار زیاد است، چنان که در جاده های استان برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به راحتی دیده نمی‌شود که باید برای این موضوع تدبیر اساسی کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از دست اندرکاران حوزه راهداری گیلان خواست تا جاده‌های استان را با رفع نواقص ایمن‌تر کنند.

تخصص اعتبارهای راهداری باید متناسب با شرایط استان‌ها باشد

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث رانندگی باید فراهم شود و متولیان امر باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

اسدالله عباسی اظهار کرد: در این راستا اعتبارهای حوزه راهداری باید متناسب با شرایط استان‌ها و کمبودها و نیازهای آنها اختصاص داده شود تا بتوان شرایط راه ها و ایمنی آنها را به سطح قابل قبول رساند.

وی عنوان کرد: استفاده از خودروهای ایمن در مسیر راه‌ها و جاده‌ها و پرهیز رانندگان از موارد تشدید کننده حوادث اعم از خستگی در کنار ایمنی راه‌ها از جمله موارد مهم در کاهش آمار حوادث رانندگی است.

وی با اشاره به تخلفات و رفتارهای حادثه‌ساز از سوی برخی رانندگان عنوان کرد: باید به موضوع نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در راه‌ها بیش از پیش توجه شود و در کنار جریمه از اهرم‌های بازدارنده قهری نیز استفاده شود.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به روشنایی معابر و رفع نواقص آنها اظهار کرد: تقاطع‌ها، نقاط حادثه‌خیز و سرعت گیرها در گیلان باید کاهش یابد و دست اندرکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید به این موارد به طور جدی بپردازند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تصادفات موتورسیکلت ها و فوت سواران آنها و عابران پیاده و ضروت فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات در این بخش گفت: استفاده از کلاه ایمنی باید بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این نشست با اشاره به نگهداری افزون بر ۱۳ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان گفت: گیلان به عنوان معبری برای رسیدن به استان‌های دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است.

غلامعلی نیک فهم با اشاره به افتتاح هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت - قزوین در اواخر اسفند سال گذشته و کاهش بار ترافیکی این مسیر اظهار کرد: نوروز امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۱۸ خودرو وارد گیلان شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha