ماجرای تیم فوتبال آزادی سمنان با شهدایش ظرفیت سریال‌سازی دارد + فیلم

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و هر کدام دارای جایگاه خاصی هستند که می‌تواند در قالب سریال تلویزیونی به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در نشست شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید سمنان افزود: فیلم‌ سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ سمنان از موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان خواهد بود.

۱۲ بازیکن و مربی تیم فوتبال آزادی سمنان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

ماجرای تیم فوتبال آزادی سمنان با شهدایش ظرفیت تولید سریال‌ تلویزیونی دارد

وی ادامه داد: در بحث برگزاری کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: زندگینامه شهدای بین المللی این استان از جمله شهید سید رضی موسوی چاشمی در اجلاسیه سه‌هزار شهید مد نظر باشد.

برگزاری کنگره‌ شهدا گامی فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید استان نقش ارزشمندی در کاهش آسیب‌ها و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی در این نشست افزود: مستندسازی، تهیه فیلم و رمان درباره کنگره سه‌هزار شهید به صورت ویژه در حال انجام و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، برای کمک در این امور در دستور کار است.

ماجرای تیم فوتبال آزادی سمنان با شهدایش ظرفیت تولید سریال‌ تلویزیونی دارد

وی اضافه کرد: از محل‌ سفر رییس جمهور به سمنان اعتبار خوبی برای برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت سه‌هزار شهید این استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی گفت: مستندات، آثار و رمان‌ها درباره محور زندگی تمامی شهدای این استان گردآوری شده و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان اظهار کرد: نمایشگاه مستندات و آثار تولیدشده مرتبط با کنگره سه‌هزار شهید قبل از برگزاری، برای بازدید ارزشمند رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

عملیات مرصاد در کنگره سه‌هزار شهید مدنظر باشد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سمنان گفت: پیشنهاد زمان برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید، دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۴ است.

ماجرای تیم فوتبال آزادی سمنان با شهدایش ظرفیت تولید سریال‌ تلویزیونی دارد

سردار سرتیپ دوم منصور شوقانی ادامه داد: توجه ویژه به عملیات مرصاد، از دیگر موارد و مباحثی است که در قالب برگزاری کنگره سه هزار شهید سمنان باید در دستور کار باشد.

به گزارش ایرنا، سمنان به عنوان یکی از استان‌های سرآمد دوران دفاع مقدس و جزو سه استان دارای بیشترین تعداد شهدا به نسبت جمعیت برای پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و تهاجم فرهنگی دشمنان وارد میدان شده است و برگزاری هشت اجلاسیه در هشت شهرستان استان سمنان برنامه‌ریزی شد تا در نهایت هشت اجلاسیه به دومین کنگره سه هزار شهید در بهار سال ۱۴۰۳ مزین شود.

ماجرای تیم فوتبال آزادی سمنان با شهدایش ظرفیت تولید سریال‌ تلویزیونی دارد

برگزاری اجلاسیه شهدا در هر شهرستان استان سمنان در واقع اقدامی برای معرفی شهدای هر شهرستان به نسل امروز آن شهرستان است که در نهایت تمامی مردم استان سمنان و دیگر استان‌ها در نقاط مختلف کشور در «کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان» با تمامی شهدا و خط مشی و سیره این بزرگواران همیشه‌جاودان بیش از پیش آشنا شوند تا راه بر توطئه دشمنان سد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ افتخاری در دفتر غیرت و مردانگی ایرانیان رقم زد، مردم استان سمنان با اعزام تعداد قابل توجه رزمندگان به این نبرد، جزو سه استان برتر در تقدیم بیشترین تعداد شهید در کشور است؛ مدالی که از هر رنگی بالاتر و آرمانی جاودان را یادآور است.

رزمندگان سلحشور و دلیر ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ عملیات محدود نیمه‌گسترده و گسترده انجام دادند و با مدیریت تحسین‌برانگیز نظامی و پرورش قوای رزمی توانستند با قاطعیت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

نیروهای اعزامی از استان سمنان نیز در ۵۵ عملیات شامل ۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱۰ عملیات توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهادسازندگی، شرکت و نقش فعال و اثرگذاری را ایفا کردند.

جمعیت استان سمنان در سال ۱۳۵۵ حدود ۲۸۹ هزار و ۴۶۰ نفر و کمتر از یک درصد از جمعیت کشور بود که با توجه به جمعیت آن زمان استان، تقدیم سه هزار شهید بیانگر این مدعاست که مردم این خطه تمام‌قد برای دفاع از انقلاب در صحنه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha