۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85458479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت سه هزار مدرسه شبانه روزی در کشور

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85458479
فعالیت سه هزار مدرسه شبانه روزی در کشور

سنندج- ایرنا- کارشناس مسئول برنامه ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی متوسطه اول و دوم در کشور فعال است که از این تعداد، هزار و ۴۴ مدرسه با ۱۶۷ هزار دانش‌آموز، مربوط به حوزه نظری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رسولی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه در مجموع ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند، اظهار کرد: براساس برآوردها ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و این مساله نشان می دهد باید مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

وی یادآور شد: مدارس شبانه روزی در راستای دسترسی به توسعه عدالت آموزشی بویژه در مناطق روستایی و محروم ایجاد شده اند لذا باید این بخش برای جامعه تعلیم و تربیت مور توجه قرار گیرد.

کارشناس مسئول برنامه ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: رویکرد سال جاری عملیاتی کردن تجمیع آزمون های ورودی مدارس خاص و مدارس سمپاد است که امسال ۳۴۰ هزار نفر برای رقابت در آزمون های این مدارس ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌یزی‌های انجام شده آزمون ورودی پایه هفتم استعدادهای درخشان ۳۱ خرداد و آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی اول تیرماه برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه طرح های خوداتکایی مدارس شبانه روزی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: نمایشگاه طرح های خوداتکایی در قالب تولیدات دستی و کشاورزی دانش آموزان با توجه به بوم مدرسه و شهرستان از امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج دایر شده است.

سید موسوی ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه غرفه‌هایی به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستانی، غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال دایر شده است.

نمایشگاه طرح های خوداتکایی دانش آموزان از امروز تا ۱۰ اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۵ ظهر تا ۱۰ شب پذیرای بازدید علاقمندان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha