دولت سیزدهم به دنبال توسعه تعاملات تجاری است

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: ما شاهد توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با طرف پاکستانی هستیم و مشخص است که دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط اقتصادی است و موفقیت‌هایی هم که در حوزه سیاست خارجی به دست آمده نشان از رویکرد مناسب آن است.

مختار حداد کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به پاکستان در قالب تداوم سیاست همسایگی و منطقه محور دولت سیزدهم، اظهارداشت: دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن خود در حوزه سیاست خارجی بر توسعه تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه‌ای تاکید داشت و در این زمینه هم حقیقتاً موفقیت‌های خوبی را به دست آورده است و نتایج آن را امروز در روابط خوبی که میان ایران با کشورهای همسایه برقرار است مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روابط خوب ایران با کشورهای اسلامی و همچنین عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای از جمله دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم به حساب می‌آید، گفت: در سفر رئیس جمهور به پاکستان توافقات خوبی میان دو کشور صورت گرفت و این توافقات به خصوص در حوزه اقتصادی حائز اهمیت بالایی میان دو کشور است چرا که عزم مقامات دو طرف بر این است که حجم تبادلات تجاری میان تهران و اسلام آباد به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: روابط میان ایران و پاکستان از ابتدای انقلاب اسلامی ایران همواره خوب بوده و در خصوص نزدیکی میان دو ملت هم به این نکته باید اشاره کرد که محبوب‌ترین مردم نزد ملت پاکستان، مردم ایران هستند.

حداد افزود: هر دولتی که در پاکستان روی کار آمده تلاش کرده که با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و همسایه روابط خوبی را داشته باشد کما اینکه مقامات ایران هم یکی از اولویت‌های خود را توسعه روابط با پاکستان می‌دانند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ما شاهد رشد و توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف با طرف پاکستانی بودیم و مشخص است که مجموعه دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط اقتصادی است و موفقیت‌هایی هم که در حوزه سیاست خارجی به دست آورده است که نشان از این دارد که رویکرد مناسبی در پیش گرفته شده و نتایج خوب و مثمر ثمر آن را در آینده‌ای نزدیک بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: همچنین پروژه افتتاح شده در سفر رئیس جمهور به سریلانکا مصداق بارز و مناسبی از روابط خوب اقتصادی میان ایران با کشورهای منطقه و البته نمایشی از توانمندی فنی و مهندسی ایران بود.

حداد در پایان خاطرنشان کرد: عزم و اراده مقامات ایران و بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه بر آن است که همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف با یکدیگر توسعه دهند و طبیعی است هرچه سطح همکاری‌ها میان کشورهای منطقه افزایش پیدا کند منجر به ایجاد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در منطقه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha