۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85458341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی: صنعت چرم ایلام نیازمند کارگاه پرداخت و دباغی پوست است

ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: استان باتوجه به حجم مناسب کشتار دام و همچنین وجود کارگاه های تولید چرم، نیازمند ایجاد کارگاه پرداخت، فرآوری و دباغی پوست است.

فرزاد شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید محصولات چرمی باکیفیت و دست ساز هنرمندان صنعتگر ایلام، لزوم تکمیل چرخه تولید در این حوزه را ضروری و اجتناب ناپذیر کرده است.

وی افزود: تولیدکنندگان محصولات چرمی، چرم فرآوری و دباغی شده مورد نیاز خود را از استان های دیگر خریداری می کنند در حالیکه پوست دام های کشتار شده استان به صورت خام به دیگر استان ها برای انجام فرایند دباغی و فرآوری ارسال می شود.

شریفی ادامه داد: در حال حاضر برخی تولیدکنندگان محصولات چرمی دارای دستگاه های لیزری برش چرم دباغی شده هستند و در صورت ایجاد کارگاه دباغی در ایلام، زنجیره تولید محصولات چرمی در استان تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: محصولات چرمی ایلام از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و برخی از تولیدکنندگان چرم استان، محصولات خود را به مشتریان بازارهای اروپایی و خاورمیانه صادر می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام یادآور شد: در صورت راه اندازی کارگاه های دباغی در استان، صنعتگران مواد اولیه مورد نیاز چرم خود را با قیمت تمام شده ارزان تری تهیه می کنند.

وی بیان کرد: برای تجهیز کارگاه های تولید چرم و نیز برندسازی و بسته بندی شکیل محصولات به کارگاه های متقاضی دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام در دولت سیزدهم پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، افزون بر ۲۰ کارگاه چرم دوزی در استان ایلام فعال است و حدود هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارگاه ها یا مشاغل خرد خانگی مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha