سخنگوی شورای شهر مشهد: شهرداری باید صورت‌های مالی خود را منتشر کند

مشهد- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت در شهرداری و شورا با مطالبه‌گری اصحاب رسانه محقق می‌شود و شهرداری باید همه مصوبات، قراردادها، صورت‌های مالی، گزارش حسابرسی و تصمیم‌های خود را در «سامانه فاش» بارگذاری و منتشر کند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

به گزارش ایرنا سامانه فاش از سال ۱۳۹۷ به منظور شفاف سازی عملیات مالی شهرداری مشهد راه اندازی شده است.

موسی الرضا حاجی بگلو روز شنبه در نشست خبری در آستانه روز شوراها در مشهد افزود: صورت‌های سال مالی ١٤٠٠-١٤٠١ شهرداری هنوز روی سامانه فاش بارگذاری نشده که تحقق این موضوع نیازمند مطالبه گری اصحاب رسانه است.

وی در باره شبهه واگذاری ساختمان شهرداری منطقه سه مشهد به دادگستری در قبال رفع تعلیق اعضای تعلیقی این شورا نیز اظهار کرد: این مطلب قابل تایید نیست و این ساختمان در راستای عدالت اجتماعی در اختیار نهادی قرار گرفته و هبه نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در مورد رابطه شورا با رسانه ها نیز گفت: هیچ‌گاه به جایگاه فردی در رسانه توهین نکرده و نمی کنیم، اما به تولید کنندگان اخبار جعلی (فیک نیوزها) اجازه نمی دهیم با مطالب بی اساس فضا را متشنج کنند.

حاجی بگلو در خصوص طرح سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی در مشهد افزود: از سال گذشته سرویس دهی ١٠ خط در حاشیه شهر مشهد فقط با پرداخت هزار ریال و به صورت ٩٠ درصد رایگان انجام می شود.

وی تاکید کرد: طرح سرویس دهی رایگان اتوبوسرانی در شورای شهر مصوب شد اما کمیته انطباق فرمانداری مشهد این طرح را رد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تفریغ بودجه سال ١٤٠١ شهرداری مشهد نیز گفت: در این تفریغ بودجه تخلف وجود دارد و مبلغ پرداختی به ۱۰۰ نفر در این بودجه نامعلوم است و لیست این افراد نیز ارائه نشده است.

حاجی بگلو افزود: همچنین طبق مصوبه سال ١٤٠٠ شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شده طی پنج سال مبلغ هزار میلیارد ریال به صورت سالانه به شهر زابل کمک شود و این در شرایطی است که مشهد با معضل حاشیه شهر مواجه است و این کمک شاید درست نباشد.

وی ادامه داد: در این دوره شورای اسلامی شهر مشهد تلاش می شود شیب خدمت به سمت مناطق کم برخوردار برود اما دولت و دستگاههای اجرایی نیز در این خصوص باید پای کار باشند.

حاجی بگلو اضافه کرد: در کارگروه ملی زیارت موضوعات و مصوبات خوبی برای کلانشهر مشهد داریم که متاسفانه اجرایی نشده است.

روز نهم اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به عنوان روز شوراها نام گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha