شعبه‌های اخذ رای بیرجند در مرحله دوم انتخابات افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: شعبه‌های اخذ رای در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای شتاب در رای‌گیری افزایش یافته و ۲ شعبه سیار به شهرستان بیرجند افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست ستاد انتخابات استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: تعداد شعب پیش‌بینی شده برای دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" ۲۸۷ شعبه شامل ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.

وی افزود: سه جلسه برای برگزاری دور دوم انتخابات در استان برگزار شده‌ و فرصت قانونی تبلیغات نامزدها ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت‌ ماه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ برنامه‌ زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور گفت: براساس این برنامه زمان‌بندی حرکت می‌کنیم که عقب‌ماندگی از برنامه نداشته باشیم.

وی از برگزاری انتخابات الکترونیکی در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد و افزود: کد انتخاباتی ۲ نامزد این حوزه انتخابیه که در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیشترین آرا را کسب کردند و در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند، به فرمانداری‌های سه شهرستان اعلام شده که اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد تا نامزدها در تبلیغات خود استفاده کنند.

طالبی عنوان کرد: اعتبارنامه سه منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب مردم خراسان جنوبی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در استان صادر شده و در حال طی مراحل اداری در مرکز است تا تحویل شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده هیچ گونه مشکلی در زمینه برگزاری مرحله دوم انتخابات نداریم گفت: برنامه نامزدها به صورت مناظره دوطرفه و مستند از شبکه خاوران ضبط و پخش خواهد شد.

فرماندار بیرجند هم گفت: جلسه توجیهی نامزدهای انتخاباتی و رؤسای ستادهای انتخاباتی آنان برگزار شده و مشکلی در روند برگزاری انتخابات نخواهیم داشت.

علی فاضلی‌فرد با بیان اینکه ۲ شعبه سیار به شعب اخذ رای در بیرجند افزوده شده است، ادامه داد: در مجموع آمادگی لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان بیرجند وجود دارد.

وی بیان کرد: از آنجایی که در فصل بهار بسیاری از مردم به روستاهای اطراف شهر می‌روند تدبیر لازم برای تامین تعرفه در روستاها انجام شده است.

فرماندار خوسف نیز گفت: شرایط برای تبلیغات را باید بیش از گذشته فراهم کنیم و فضای تبلیغاتی در شهرستان خوسف نسبت به نوبت قبل ۲ برابر افزایش یافته است.

سید علی حسینی افزود: در شهر خوسف ۲۵ مکان، ماژان پنج مکان و در بخش مرکزی نیز ۱۲ نقطه برای تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده است.

فرماندار درمیان هم گفت: در نمازهای عید فطر و نمازهای جمعه تشویق به حضور در انتخابات انجام شده است.

مهدی فرجامی فرد یادآور شد: سیل اخیر به برخی از جاده‌های شهرستان خسارت وارد کرده که برای تسهیل عبور و مرور نیاز به مرمت دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی در ۲۲ حوزه باقیمانده در دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است که هر کدام از این چهار حوزه انتخابیه یک کرسی نمایندگی دارد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان حوزه‌های انتخابیه "قاینات و زیرکوه"، "نهبندان و سربیشه" و "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه" مشخص شدند و ۲ نامزد حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha