یکهزار و ۸۰۰ پزشک در دولت سیزدهم به ظرفیت درمانی کشور افزوده شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکهزار و ۸۰۰ پزشک عمومی و متخصص در دولت سیزدهم با هدف ارایه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی کشور افزوده شد.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کریمی روز شنبه در حاشیه افتتاح از طرح های درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور همواره از دغدغه های وزارت بهداشت است که پیگیری های لازم برای رفع آن در حال انجام است.

وی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار باید بسته های تشویقی در نظر گرفته شود که در این راستا تاکنون اقداماتی نیز انجام شده است.

کریمی ادامه داد: اکنون روزانه ۱۵ میلیون ریال برای هر پزشک در مناطق کم برخوردار پرداخت می شود و میزان دریافتی پزشک تمام وقت در بخش دولتی برابر دریافتی بخش خصوصی است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همچنین در گذشته سقف خاصی برای دریافتی پزشکان تعیین و مالیات های خاصی از آنها دریافت می شد اما در دولت سیزدهم نه تنها مالیات ها کاهش یافت بلکه حق ماندگاری و مقیم بودن نیز به پرداختی های آنها افزوده شد.

افزودن ۹ هزار تخت بیمارستانی تا شهریورماه

کریمی گفت: تامین ۲۵ هزار تخت بیمارستانی از برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از این تعداد طی عملکرد دولت ۱۶ هزار تخت تامین شده است.

وی افزود: ۹ هزار تخت بیمارستانی نیز تا شهریور ماه امسال به ظرفیت درمانی کشور افزوده خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه ۸۵ درصد تجهیزات درمانی کشور تولید داخل است، گفت: بیشتر تجهیزات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی تولید داخل کشور است اما با این وجود برخی از تجهیزات با فناوری پیشرفته از خارج وارد می‌شود.

وی افزود: رویکرد حوزه درمان وزارت بهداشت نیز در تامین تجهیزات بهبود سلامتی مردم است.

به گزارش ایرنا، ۹ طرح درمانی، آموزشی و رفاهی امروز (شنبه) با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد.

طرح های افتتاحی شامل بخش «ام آر آی» و «سی تی اسکن» بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، بخش دیالیز رازوجرگلان، بخش دیالیز فاروج، بخش «وی آی پی» بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان، مرکز تصویربرداری دیجیتال و همراه سرای بیمارستان امام علی(ع) بجنورد است.
طرح های کلنگ زنی شده نیز شامل مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان و طرح توسعه بیمارستان جاجرم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha