۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85457386
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: جامعه نیازمند تبیین اندیشه‌های شهید مطهری است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر الگوگیری معلمان و اساتید از شخصیت والای شهید مطهری گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند تبیین اندیشه‌های این شهید گرانقدر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، چراغ راه اهل علم به خصوص فعالان حوزه‌، دانشگاه و مدارس است.

وی با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شخصیت، جهاد علمی و معنوی، اندیشه و کتاب‌های این شهید والامقام برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان الگو به شمار می‌رود.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: علمای راستین با قلم و بیان و ارائه تفسیر دقیق از دین، جامعه را نجات می‌دهند و از دین حفاظت می‌کنند و ولایت فقیه چراغ هدایت مردم در زمان غیبت امام معصوم است.

وی با اشاره به اینکه علامه مطهری در برابر تحریف‌ها، انحراف‌های ذهنی و اعتقادی دوران خود ایستاد، گفت: امیدواریم نسل آینده که نسل انتظار است به گونه‌ای تربیت شود تا زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر (عج) باشد و رسالت ما در این زمینه سنگین است.

حجت الاسلام نوفرستی همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: هر انسانی اهل کار و تلاش باشد در نهایت نتیجه آن را می‌بینید و اسلام هرگز تنبلی و بیکاری را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اسلام نه تنها کار و تلاش بلکه بالاتر از آن یعنی جهاد را از انسان انتظار دارد، جهاد با کار و تلاش در راه خداوند و در برابر دشمنان رقم می‌خورد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: افرادی که در مسیر دین خدا اهل تلاش هستند و با روحیه جهادی به میدان می‌آیند، نزد خداوند ارزشمند هستند و امسال نیز سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده که نقش کارگران در جهاد اقتصادی بارز است.

وی در ادامه با اشاره به نتایج عملیات وعده صادق گفت: مقام معظم رهبری در خصوص این عملیات فرمودند "موضوع تعداد موشک‌های شلیک‌ شده یا موشک‌های به هدف اصابت‌ کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است".

حجت الاسلام نوفرستی افزود: در این عملیات نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی به اثبات رسید.

وی گفت: این عملیات به مسلمان جهان قدرت داد و اثرات تکیه به خداوند متعال را می‌بینند، در مساله عملیات موشکی به عین الاسد هم آمریکایی‌ها علیرغم هشدارهایی که دادند، هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: این عملیات نشان دهنده قدرت، عظمت و اقتدار نظام اسلامی ما بود، از این پس هم بیداری اسلامی به برکت نظام اسلامی در جهان اسلام رقم خواهد خورد و از طرفی زمینه ساز تحول در جبهه مقاومت خواهد بود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان در هفته جاری گفت: سفر رئیس جمهور برای ما دستاوردهایی دارد و این حضور در مقابله موثر با تحرکات گروه‌های تروریستی و هم اتحاد و انسجام بین دو کشور اثرگذار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha