۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۲۵
کد خبر: 85457055
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای ویژه برنامه زیست محیطی روز جهانی زمین پاک در  آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا گفت که با هدف ارتقای آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی به مردم، ویژه برنامه های متنوعی در شهرستان آستارا برگزار شد.

محمد رضا سلامی ریک پنجشنبه در گفت گو با ایرنا اظهارکرد: به منظور فرهنگ سازی و ارایه آموزش‌ های لازم به شهروندان چندین برنامه آموزشی و فرهنگی در سطح مدارس و دفاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آستارا برگزار گردید.

وی روز زمین پاک را فرصتی مغتنم برای یادآوری به مردم برای احترام به زمین به عنوان مادر هستی و فرهنگ سازی برای تمیز نگه داشتن محیط زیست دانست و گفت: در هفته زمین پاک با شعار "مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک"، برنامه های مختلفی از قبیل نواختن زنگ زمین پاک در مدارس، رونمایی از نقاشی دانش آموزی و کارگاه های آموزشی برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندر مرزی آستارا ادامه داد: نشست هم اندیشی با مدیران و معلمان مدارس، تجلیل از فعالان محیط زیست، مذاکره با صنوف در خصوص کاهش‌ مصرف پلاستیک، اجرای پویش های پاکسازی و بازدید از مراکز صنعتی و صدور اخطاریه های زیست محیطی به واحدهای آلاینده از دیگر برنامه های محوری هفته زمین پاک در شهرستان آستارا بودند.

سلامی خاطرنشان کرد: انسان در چند دهه گذشته توسعه های زیادی در کره زمین انجام داده که نتیجه آن آلودگی و تخریب سرزمین بوده است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است.

این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha