خوب کارکردن ضامن امنیت شغلی است/فرهنگ کار به اصلاح نیاز دارد

تهران- ایرنا- فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه امنیت شغلی با خوب کارکردن حاصل می‌شود، گفت: دشمن سعی کرده فرهنگ کار را در کشورهای اسلامی تضعیف و کار را تحقیر کند.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگران اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. اصولاً در اسلام کار دارای اهمیت و ارزش است به نحوی که حضرت علی(ع) فرمودند بهترین تفریح کار است البته دشمن و غافلان در ایران تلاش کردند بهترین کار را تفریح معرفی کنند و جا بیندازند.

وی افزود: اگر قشرهای مختلف جامعه اعم از استاد، دانشجو، معلم، کارمند، کارگر و کارفرما هر کاری را به نحو احسن انجام دهند نتیجه آن بالارفتن تولید و در ادامه جهش تولید و افزایش ثروت عمومی کشور خواهد بود و ثمره آن را همه مردم از جمله کارگران خواهند دید.

جهش تولید همواره مورد تاکید رهبری قرار داشته است

قدیری‌ابیانیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، امسال موضوع جهش تولید با مشارکت مردم را به عنوان شعار سال مدنظر قرار دادند، اظهار کرد: ما توانستیم در مقابل تحریم‌ها مقاومت کنیم اما در صورت جهش تولید، شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: دشمنان در زمان جنگ کشورمان را تحریم کرده و حتی مانع از این می‌شدند که ما سیم خاردار تهیه کنیم. در آن زمان دشمنان نگران این موضوع بودند که ما بتوانیم سلاح‌هایی را خریداری کنیم اما اکنون شرایط به کلی دگرگون شده و آنها نگران هستند که ما بتوانیم سلاح‌های پیشرفته خودمان را به فروش برسانیم.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: این موفقیت ها به دلیل مقاومت و همت افراد توانمندی مانند شهید تهرانی‌مقدم و کسانی که در آن مجموعه کار می‌کردند، به دست آمد بنابراین هر کجا افراد، دلسوزانه مشارکت کردند و کار خود را درست انجام دادند یک چنین جهشی اتفاق افتاده است.

قدیری‌ابیانیه خاطرنشان کرد: یکی از جملاتی که شهید طهرانی‌مقدم بیان کرد و باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد این بود که می‌گفت «فقط افراد ضعیف هستند که در حد امکانات کار می‌کنند» و ما باید فراتر از امکانات عمل و تلاش کنیم و همین موضوع موجب افزایش امکانات ما خواهد شد.

در دل سختی‌هایی که دشمن با تحریم‌ها ایجاد کرده گشایش‌های فراوانی قرار دارد

وی ادامه داد: در دل سختی‌هایی که دشمن با تحریم‌ها و توطئه‌ها برای کشور ایجاد کرده گشایش‌های فراوانی قرار دارد کما اینکه تحریم‌ها باعث شد که ما به‌ ناچار وارد عرصه‌ای شویم که قبلاً حتی فکر آن را هم نمی‌کردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: ما امروز موشک‌هایی تولید کرده‌ایم که از تمام سدهایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده‌ اند عبور کرده و به هدف اصابت کردند و این مساله بسیار مهمی است.

قدیری‌ابیانیه گفت: به لحاظ فرهنگی هم باید این تفکر را در جامعه بیندازیم که کارکردن یک ارزش است چراکه امروز می‌بینیم کسانی که در ایران حاضر نبودند کارهای یدی انجام دهند و آن را پَست می‌شمردند - در حالی که کارهای یدی در اسلام نه تنها پست نیست بلکه دارای عزت هم است - زمانی که به خارج از کشور می‌روند برای امرار معاش خود کارهای مختلف انجام می دهند.

بهترین ضامن امنیت شغلی، خوب کارکردن است

وی درباره موضوع امنیت شغلی کارگران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار کارگران به بحث امنیت شغلی اشاره داشتند و من هم معتقدم امنیت شغلی با خوب کار کردن حاصل می‌شود، اگر کارگری خوب کار کند و کار خود را درست انجام دهد به طور قطع کارفرما هم علاقه مند می شود که این کارگر را نزد خود نگه دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به نیاز غرب به نفت و گاز کشورمان گفت: از جمله راهبردهای دشمن و استعمار این است که کشورهای نفت‌خیز مانند ایران، کشورهای عربی منطقه و کشورهایی که منابع طبیعی دارند و می‌توانند به عنوان یک اهرم از آن استفاده کنند را از اختیار این دولت ها خارج کرده و علیه خودشان به‌کار گیرند.

راهبرد دشمن عدم صرف درآمد ارزی کشورهای نفت‌خیز برای آبادانی آن کشور است

قدیری‌ابیانیه افزود: یکی دیگر از راهبردهای دشمن این است که کشورهای نفت‌خیز که درآمد ارزی دارند نباید این درآمد ارزی‌ را صرف توسعه، پیشرفت، تولید، عمران و آبادانی کشور خود کنند بلکه باید نیازمند فروش نفت باشند.

وی تاکید کرد: اگر ما خلاف این راهبرد دشمن عمل می‌کردیم اکنون ما باید غربی‌ها را تحریم و دچار مشکل می‌کردیم اما می‌بینیم که آنها ما را تحریم می‌کنند تا دچار مشکل شویم. البته غربی‌ها به این منظور چند کار را پیش گرفتند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: به اعتقاد دشمن ما باید وابسته به فروش نفت و گاز خام باشیم و برای اداره کشور و وابسته بودن معیشت مردم به فروش نفت و گاز خام، نباید تولید ثروت داشته باشیم.

دشمن سعی دارد فرهنگ کار را در کشورهای اسلامی ضعیف و حقیر کند

قدیری‌ابیانیه افزود: به منظور اینکه ما در کشور تولید ثروت نداشته باشیم باید کار نکنیم و دشمن به این منظور سعی کرده فرهنگ کار را در کشورهای اسلامی تضعیف و کار را تحقیر کند به نحوی که افراد از زیر کار در رفتن را زرنگی تلقی کنند.

فعال سیاسی، مرحله دوم راهبرد غرب را مصرف‌گرا بودن عنوان و تاکید کرد: تلاش دشمن همواره این بود که مردم ما تفکر مصرف‌گرایی داشته باشند تا درآمدهایی که داریم را در مصرف و نه در سرمایه‌گذاری در زیربناها، تولید و اشتغال و آبادانی از دست بدهیم.

وی با اشاره به راهبرد دشمن نسبت به اینکه ما نباید کالاهای مصرفی خود را تولید کنیم بلکه باید این کالاها را وارد کنیم تا کالاهای تولید داخل مصرف نشوند، گفت: آنها به لحاظ فرهنگی کاری کردند که ما مصرف کالاهای آنها را ارزش و نشانه تَشَخُص اجتماعی بدانیم و پترودلارها (دلارهای نفتی) را خرج واردات کالاهای مصرفی کنیم.

این فعال سیاسی عنوان کرد: غرب با ترویج اینکه مصرف کالاهای خارجی نشانه تَشَخُص اجتماعی است این کار را انجام داد و حتی بنادر و قوانین وارداتی ما، برای واردات کالا شکل‌دهی شد و بنادر ما فقط در بخش صادرات نفت پیشرفت زیادی داشتند، ضمن اینکه این پیشرفت هم به دلیل نیاز غرب بود.

باید فرهنگ کار را در جامعه تغییر دهیم

قدیری‌ابیانیه گفت: دشمنان کاری کردند که قوانین صادراتی ما به شکلی باشد که در امر صادرات با مشکل مواجه باشیم در حالی که ما باید این روال و همچنین فرهنگ کار را در جامعه تغییر دهیم. یکی از نشانه‌های فرهنگ کار این است که ما کار کردن را موجب عزت بدانیم و برای کارگرانی که کار می‌کنند عزت قائل شویم.

وی تصریح کرد: البته ما باید کاری کنیم که کارگر هم به کار کردن افتخار کند و از این موضوع خوشحال باشد و لازمه آن این است که در مسائل فرهنگی، فیلم‌های سینمایی، سریال و برنامه‌های رادیو تلویزیون چه دولتی و چه بخش خصوصی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها این مساله را ترویج دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در ایران در ارتباط با کار کردن اصطلاحات نامناسبی به‌کار می‌رود که درست خلاف فرهنگ کار است و باید جلوی این فرهنگ گرفته شود.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک یادآور شد: به این منظور باید در فیلم‌های سینمایی که در صدا و سیما و بخش خصوصی ساخته می‌شود این طور نشان داده شود که کسی که با کار و تلاش، معیشت خود و خانواده‌اش را تامین می‌کند بسیار عزتمند و خوشبخت است در حالی که فیلم‌های ما معمولاً عکس این قضیه را نشان می‌دهند.

تبلیغ اعتقاد به بخت و اقبال به عنوان عامل موفقیت، از راه‌های ممانعت از تولید است

قدیری‌ابیانیه با بیان اینکه یکی از راه‌های ممانعت از تولید این است که اعتقاد به بخت و اقبال را به عنوان عامل موفقیت معرفی کنند نه اعتقاد به کار را، بیان کرد: در فیلم‌هایی که برای تبلیغ کالاها در صدا و سیما تولید می شود، شانس به عنوان یک عنصر مهم مطرح می‌شود در حالی که این موضوع مثبتی نیست و باید رویه آن تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد جهش واقعی تولید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر جوانان کار کردن را عزت بدانند و کارهای یدی از نظر آنها ننگ محسوب نشود شرایط اشتغال بهبود پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: فرهنگ عمومی باید اصلاح شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کار، عزت است و حضرت امام (ره) هم جمله‌ای داشتند تحت این عنوان که «خدا کارگر است»، افزود: ما باید علاوه بر ترویج هنرستان های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های دوره‌ای کوتاه‌مدت و آموزش فنون کار را هم ایجاد و ترویج کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha