برزگر: مشکل بدنی، ضعف اصلی آزادکاران است/ باید از غیبت تیلور در پاریس استفاده کنیم

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران، گفت: ضعف اساسی تیم ملی، آمادگی جسمانی و نفس‌ کشتی‌گیران است و به اصلاح کم می‌آورند. این‌ها مواردی است که باید به دقت بررسی و قبل از المپیک رفع شود.

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص شرایط کشتی‌گیران ایران در مسیر حضور در المپیک پاریس، اظهار داشت: باید به این نکته تاکید داشت که مردم همواره از کشتی توقع مدال دارند و روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. سطح توقعات از این رشته بالاست و ما هم امیدواریم در المپیک پاریس، اتفاقات خوبی برای کشتی رقم بخورد.

وی ادامه داد: وقتی در کنار تیم نباشم نمی‌توانم در مورد وضعیت کنونی نفرات به دقت صحبت کنم اما موضوعی که از طریق تصاویر می‌بینم این است که ملی‌پوشان ما با یک مشکل بزرگ مواجه هستند. نفس‌ کشتی‌گیران ما آنطور که باید باشد، نیست و به اصلاح کم می‌آورند. در مورد استقامت آنها هم همین موضوع دیده می‌شود و این‌ها مواردی است که باید به دقت بررسی و قبل از المپیک رفع شود.

برزگر: مشکل بدنی، ضعف اصلی آزادکاران است/ باید از غیبت تیلور در پاریس استفاده کنیم

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در واکنش به ناکامی دیوید تیلور در راه رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس و شکست او برابر آرون بروکس، گفت: باید شرایط تیلور را دید، سن او بالا رفته اما نکته مهم این است که او در خاک خودش شکست خورده و این خبر خوبی برای ما بود. شکست تیلور و نرسیدن او به المپیک پاریس، شانس جدیدی برای ما است که باید از آن استفاده کرد. البته از بعد روحی و روانی نیز اثرات بسیار مثبتی برای ما داشت و امیدواریم کادر فنی و کشتی‌گیری که در این وزن به روی تشک می‌رود، بتوانند از این شرایط بهترین استفاده را ببرد.

برزگر: مشکل بدنی، ضعف اصلی آزادکاران است/ باید از غیبت تیلور در پاریس استفاده کنیم

برزگر تاکید کرد: موضوع دیگری که نباید فراموش کرد این است که آرون بروکس با چه شرایطی آماده المپیک می‌شود. باید او را به خوبی شناخت و از شرایطش مطلع شد. اینکه چه ویژگی‌هایی دارد و از چه ترفندهای خاصی بهره می‌برد نکته مهمی است. فراموش نکنیم آمریکایی‌ها روی کشتی، خیلی حساب‌شده و دقیق کار می‌کنند و آنالیزهای کاملی از رقبا در اختیار دارند. البته این مسائل تنها معطوف به آنها نیست و روس‌ها و ژاپنی‌ها نیز با همین سیاست کار می‌کنند. وقتی تیم‌های کشتی آمریکا و روسیه راهی مسابقات می‌شوند یک تیم پشتیبان که کارشان، آنالیز دقیق همه موارد است در سالن مستقر شده و هیچ موردی را دست کم نمی‌گیرند. آنها در طول مسابقات به کوچکترین موارد دقت کرده و نتیجه‌ کارشان همین می‌شود که می‌بینیم.

دارنده مدال نقره بازی‌های ۱۹۷۶ مونترال در پاسخ به این پرسش که آیا شکست یزدانی مقابل تیلور به دلیل عملکرد آنالیز نادرست آزادکار آمریکایی بود، گفت: این را باید باور کنیم که تیلور را می‌توانستیم شکست بدهیم. متاسفانه از او یک غول برای کشتی ما ساختند و علت آن این بود که نتوانستیم او را به خوبی آنالیز کنیم. تیم آنالیز ما را با تیم‌های روسیه و آمریکا مقایسه کنید، تفاوت‌ها را می‌بینید. اگر افراد تاثیرگذارتری حضور داشتند، خروجی کار به مراتب بهتر بود.

برزگر: مشکل بدنی، ضعف اصلی آزادکاران است/ باید از غیبت تیلور در پاریس استفاده کنیم

دارنده یک طلا و ۲ نقره پیکارهای جهانی در مورد حساسیتی که برای انتخاب نماینده ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم ایجاد شده، یادآور شد: کامران قاسمپور در ۹۷ کیلوگرم جواب نداد و باید دید شرایط جدید او و نظر کادر فنی در این خصوص چیست. از سویی دیگر باید وضعیت حسن یزدانی را هم بررسی کرد. من از تیم ملی دور هستم و نمی‌توانم در این خصوص قضاوت درستی داشته باشم. باید تمرینات آنها را دید و امیدوارم کادر فنی بهترین تصمیم را بگیرد.

برزگر ادامه داد: امیدوارم بهترین گزینه به المپیک اعزام شود هرچند اگر مدال طلای المپیک پاریس به نام حسن یزدانی ثبت شود او ۲طلایی خواهد شد که این برای اولین بار است،‌ نبود تیلور هم بار روانی مثبتی برای ما دارد و فشارهای قبلی از روی دوش او برداشته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha