۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85456651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زرشک و ‌گوهرسنگ‌ خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو معرفی می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بر زنجیره ارزش افزوده زرشک و گوهرسنگ‌های استان تمرکز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: علاوه بر این همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این‌ نمایشگاه معرفی و عرضه خواهد شد.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت این نمایشگاه برای معرفی استان در سطح ملی و بین‌المللی نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملکرد دستگاه‌های اقتصادی و تشکل‌ها در پایان نمایشگاه توسط دفتر امور اقتصادی استانداری ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه نامه‌های به امضا رسیده در این نمایشگاه نیز تا حصول نتیجه پیگیری شود.

قناعت گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه حضور سفرای کشورهای مختلف را داریم که باید از دیپلماسی اقتصادی با محوریت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای خراسان جنوبی است که باعث ارایه و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و هویت استان می‌شود پس نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و حمایت اعتباری لازم برای حضور موثر در این نمایشگاه را انجام می‌دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور جهان در این نمایشگاه گفت: علاوه بر شناسایی بازارهای هدف سایر کشورها، باید زنجیره‌های ارزش در سایر استان‌ها را نیز شناسایی تا پایه‌های این زنجیره‌ها را براساس ظرفیت‌های استان تکمیل کنیم.

وی افزود: بعد از برگزاری نمایشگاه نشست خبری برگزار شود تا دستگاه‌ها و تشکل‌ها درباره نتیجه و خروجی آن گزارش عملکرد داشته باشند.

قناعت با تاکید بر همدلی و همراهی مسئولان در برگزاری این نمایشگاه با محوریت کار تیمی بیان کرد: مدیران استان اهل خطرپذیری باشند و همه تلاش خود را برای حضور موثر و قوی در این نمایشگاه به کار گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: برگزاری این نمایشگاه برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است پس باید حضور پررنگ و موثری داشته باشیم.

مهدی جعفری افزود: حضور استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود چرا که ۸۰ درصد حضور را بر محور کار تبلیغات و رسانه‌ای گذاشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در مجموع اقدامات و موضوعات نو و موثر و ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی استان را برای حضور در نمایشگاه پای کار آوردیم که امیدواریم خروجی خوبی برای استان داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های سرمایه گذاری، تولیدی و تجاری هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و افزود: توانمندی‌های خراسان جنوبی در قالب ۲۳ رسته زنجیره ارزش اولویت‌دار در این نمایشگاه ارائه و معرفی خواهد شد.

جعفری بیان کرد: پیش بینی می‌شود هفت تفاهم‌نامه درخصوص زنجیره‌های ارزش استان در این نمایشگاه به امضا برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha