۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85456651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زرشک و ‌گوهرسنگ‌ خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو معرفی می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بر زنجیره ارزش افزوده زرشک و گوهرسنگ‌های استان تمرکز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: علاوه بر این همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این‌ نمایشگاه معرفی و عرضه خواهد شد.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت این نمایشگاه برای معرفی استان در سطح ملی و بین‌المللی نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملکرد دستگاه‌های اقتصادی و تشکل‌ها در پایان نمایشگاه توسط دفتر امور اقتصادی استانداری ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه نامه‌های به امضا رسیده در این نمایشگاه نیز تا حصول نتیجه پیگیری شود.

قناعت گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه حضور سفرای کشورهای مختلف را داریم که باید از دیپلماسی اقتصادی با محوریت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای خراسان جنوبی است که باعث ارایه و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و هویت استان می‌شود پس نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و حمایت اعتباری لازم برای حضور موثر در این نمایشگاه را انجام می‌دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور ۸۴ کشور جهان در این نمایشگاه گفت: علاوه بر شناسایی بازارهای هدف سایر کشورها، باید زنجیره‌های ارزش در سایر استان‌ها را نیز شناسایی تا پایه‌های این زنجیره‌ها را براساس ظرفیت‌های استان تکمیل کنیم.

وی افزود: بعد از برگزاری نمایشگاه نشست خبری برگزار شود تا دستگاه‌ها و تشکل‌ها درباره نتیجه و خروجی آن گزارش عملکرد داشته باشند.

قناعت با تاکید بر همدلی و همراهی مسئولان در برگزاری این نمایشگاه با محوریت کار تیمی بیان کرد: مدیران استان اهل خطرپذیری باشند و همه تلاش خود را برای حضور موثر و قوی در این نمایشگاه به کار گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: برگزاری این نمایشگاه برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است پس باید حضور پررنگ و موثری داشته باشیم.

مهدی جعفری افزود: حضور استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود چرا که ۸۰ درصد حضور را بر محور کار تبلیغات و رسانه‌ای گذاشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در مجموع اقدامات و موضوعات نو و موثر و ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی استان را برای حضور در نمایشگاه پای کار آوردیم که امیدواریم خروجی خوبی برای استان داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های سرمایه گذاری، تولیدی و تجاری هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

وی از اختصاص غرفه‌هایی با نام استان‌ها در این نمایشگاه خبر داد و افزود: توانمندی‌های خراسان جنوبی در قالب ۲۳ رسته زنجیره ارزش اولویت‌دار در این نمایشگاه ارائه و معرفی خواهد شد.

جعفری بیان کرد: پیش بینی می‌شود هفت تفاهم‌نامه درخصوص زنجیره‌های ارزش استان در این نمایشگاه به امضا برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha