جامعه نیازمند تبیین اندیشه‌های شهید مطهری است

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: پیام هفته عقیدتی، سیاسی اطاعت از ولایت فقیه و پیوند بین سپاه و روحانیت و برگرفته از اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری است و جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمند تبیین اندیشه‌های این شهید گرانقدر است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احسان الله محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری مبنی بر اعلام برنامه‌های هفته عقیدتی، سیاسی در سپاه و بسیج گیلان اظهار کرد: این هفته به مناسبت سالروز شهادت مرتضی مطهری نامگذاری شده که این شهید بزرگوار پیوند عمیقی بین جامعه فرهنگی و علمی با حوزه علمیه و روحانیت برقرار کرد.

وی افزود: جامعه ما در برهه کنونی نیز به اندیشه‌های شهید مطهری نیازمند است و باید در حوزه‌های علمیه بیاموزیم که این شهید گرانقدر چگونه اسلام را معرفی کرده است؛ همینطور در دانشگاهها نیز باید از نگاه ایشان در زمینه ارتباط استاد و دانشجو و جایگاه معلمان الگوبرداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه اندیشه‌های ناب و درست شهید مطهری به جامعه بشری و جامعه اسلامی، امام راحل این شهید بزرگوار را حاصل عمر خود معرفی کردند و شاهدیم که این شهید گرانقدر در عمر کوتاه خود آثار و برکات زیادی داشت و توانست با بسیاری از کجروی‌های آن زمان مقابله و مبارزه کند.

وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های هفته عقیدتی، سیاسی سپاه در گیلان اشاره و بیان کرد: هفته عقیدتی، سیاسی از شنبه هشتم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که در گیلان مراسم بزرگداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها محسوب می شود و آثار و شخصیت این شهید بزرگوار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان اضافه کرد: همایش تکریم و تجلیل از مربیان و هادیان سیاسی سپاه و بسیج، برگزاری جلسات تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و استاد شهید مطهری، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع عبدصالح در پایگاه‌های و حوزه‌های مقاومت بسیج از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: همچنین مسابقه کتابخوانی در خصوص کتاب "نظری به نظام اقتصادی اسلام" از شهید مطهری، دیدار با مربیان و فرهنگیان پیشکسوت، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری پنج یادواره شهدای معلم و غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی، سیاسی در سپاه و بسیج گیلان بشمار می‌رود.

وی در خاتمه گفت: نواخته شدن زنگ سپاس به مناسبت سپاس‌گزاری از معلمان، نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت با محوریت فلسطین و غزه، برگزاری محافل قرآنی، اجرای مسابقات ورزشی و تبیین دستاوردهای فرهنگی معنوی با رویکرد جایگاه معلمان برخی دیگر از برنامه‌های این هفته در گیلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha