ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بخش ناغان چهارمحال و بختیاری اعلام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی مسوولان استانی که به ریاست استاندار روز پنجشنبه 6 اردی‌بهشت‌ماه در ناغان شهرستان کیار برگزار شد، ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این بخش را برای توسعه و سرمایه‌گذاری تشریح و اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نیمی از بوقلمون تولیدی و یک سوم واحدهای تولید پرورش بوقلمون استان در بخش ناغان شهرستان کیار واقع شده است.

حسین برزگر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش ناغان که با حضور استاندار و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: علاوه‌بر پرورش بوقلمون، ناغان قطب گلخانه شهرستان کیار است و به زودی در استان قطب می‌شود.

ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بخش ناغان چهارمحال و بختیاری اعلام شد

وی به طرح‌های در دست اجرای حوزه کشاورزی بخش ناغان اشاره کرد و گفت: طرح‌های کشاورزی این منطقه به مساحت یک‌هزار و ۷۵۰ هکتار در دست اجراست و برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز شغل ایجاد کرده است که ۵۸۰ هکتار از این اراضی وارد فاز بهره‌برداری شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مجموع طرح‌های در دست احداث کشاورزی این منطقه بیش از۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با مصوبات سفر دوم رییس جمهور و تخصیص اعتبار اجرای این طرح‌ها از سرعت بیشتری برخوردار می‌شود.

برزگر با بیان اینکه سالانه ۶ هزار تن ماهی در مزارع شیلات بخش ناغان تولید می‌شود، وجود مزارع ماهی غیرمجاز را از چالش‌های این بخش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۳۶ مزرعه پرورش ماهی مجاز فعال است و مزارع غیرمجاز نیز با کمک دستگاه‌های متولی در حال ساماندهی است.

ارزش بالای محیط زیستی بخش باغان

ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بخش ناغان چهارمحال و بختیاری اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاه به ارزش بالای محیط زیستی بخش ناغان گفت: ناغان از نقاط خاص جهانی است که در یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره ثبت شده است.

سعید یوسف‌پور افزود: ۲ منطقه حفاظت شده هلن و سبزکوه و همچنین تالاب سولقان در بخش ناغان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت عمرانی در منطقه باید با مجوز محیط‌زیست انجام گیرد، افزود: یکی از مشکلات زیست‌محیطی منطقه جدا از ساخت و سازهای عمرانی، وجود پسماند است که با استفاده از طرح مدیریت اجتماعی می‌توان این چالش را از میان برداشت.

ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بخش ناغان چهارمحال و بختیاری اعلام شد

مبارزه با آفات جنگل‌های بلوط در ۹۰۰ هکتار از بخش ناغان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از اجرای برنامه مقابله با آفات جنگل‌های بلوط خبر داد و گفت: این برنامه در ۹۰۰ هکتار از جنگل‌های هلن و سبزکوه اجرا شده است.

اصغر احمدی با شاره به اجرای نهضت درختکاری در سه منطقه از بخش ناغان، اظهار داشت: سه طرح مردمی در راستای کاشت یک میلیارد اصله درخت در مناطق چهارطاق، چغدان و تپه نور شهدای ناغان معادل ۱۲۰ هکتار درختکاری شده که رضایت مردمی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: کاداستر اراضی ملی در ناغان کامل انجام شده است و در کارگروه رفع تداخلات نیز مشکلات مردم برخی روستاها پس از سالها برطرف شد.

ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری بخش ناغان چهارمحال و بختیاری اعلام شد

واگذاری مدیریت مناطق گردشگری به دهیاران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنالیع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه دهیاران می‌توانند با مدیریت مناطق گردشگری از این محل درآمدزایی و به این نقاط رسیدگی کنند، گفت: دهیاران می‌توانند با ساماندهی مناطق گردشگری از گردشگران ورودی دریافت کرده و درآمد آن را هزینه بهبود زیرساخت‌های آن منطقه کنند.

علیرضا جیلان افزود: دوپلان بخش ناغان از سایت‌های گردشگری بین‌المللی است و مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده و ۲ سال دیگر هم قرارداد آن زمان دارد و سعی شده با نصب آلاچیق زیرساخت بهتری برای اسکان گردشگران در این منطقه فراهم کنیم.

وی بیان داشت: سایت گردشگری دره عشق نیز هنوز کامل نشده و پیمانکار در حال کار است اما می‌توان به طور موقت از آن بهره‌برداری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنالیع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: توسعه باغات گردشگری نیز موضوع مهمی است که در دستور کار استان قرار گرفته و متقاضیان بخش ناغان نیز می توانند از این فرصت استفاده کند.

به گزارش ایرنا، ناغان مرکز بخش ناغان شهرستان کیار است که در ۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha