دانش آموزان قشمی آموزه های سلامت را نقاشی کردند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: دانش آموزان دبستان های شهید خلیل عجم و شجره طیبه قشم و طولا با برگزاری جشنواره نقاشی برخی مولفه ها و آموزه های سلامت را نقاشی کردند.

حسین رنجبر گلشواری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشنواره نقاشی با موضوع "سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی" برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره نقاشی دانش آموزان ۲ دبستان یادشده سرزمین آب و آفتاب با طرح و رنگ، مداد شمعی و مداد رنگی؛ زندگی، سلامتی، تندرستی، جوانی جمعیت، غذای سالم، ورزش همگانی و جهانی سرشار از آرامش را بر سینه سپید کاغذ نقش زدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: توجه به اهمیت نقش دانش آموزان، برای دستیابی به سلامت در مدرسه، خانواده و اجتماع نیاز به افزایش حساسیت مسوولان به منظور برنامه ریزی برای این قشر از جامعه دارد.

دانش آموزان قشمی آموزه های سلامت را نقاشی کردند

رنجبر گلشواری ارتقا بهداشت و سلامت در بین دانش آموزان و معلمان، تبیین و تاکید بر اهمیت نقش سلامت روان در بهبود فرآیند تربیتی و آموزشی دانش‌ آموزان، کارکرد معلمان و سایر کارکنان مدارس با رویکرد ارزشی و معنوی را مهمترین محور برگزاری برنامه های هفته سلامت امسال در مدارس این شهرستان مرزی عنوان کرد.

شهرستان قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

دانش آموزان قشمی آموزه های سلامت را نقاشی کردند

هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» برگزار می‌شود و برای هر یک از روزهای این هفته یک موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.

روز شمار هفته سلامت سال جاری شامل سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، سلامت خانواده و سلامت زمین، سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، سلامت خانواده و جوانی جمعیت و سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی است.

حمایت طلبی و پررنگ کردن ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه مورد نیاز برای هر فرد در هر نقطه از کشور که قرار داشته باشد، توجه به برابری در سلامت و حرکت به سمت رفع نا عدالتی های احتمالی در دریافت خدمات و پیامدهای سلامت به ویژه در گروه های آسیب پذیر یا حاشیه نشین با تکیه بر نقش بنیادین مردم در خلق، تامین و حفظ سلامت همگانی، تقویت بهداشت و تاب آور تر سازی نظام سلامت برای آمادگی روبرو شدن با تهدیدهای احتمالی سلامت با ابعاد و مشخصات ناشناخته از جمله اهداف شعار هفته سلامت امسال است.

هفته سلامت هر ساله در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در کشور گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های مختلفی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha