۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85456428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفاظت از محیط زیست استان بوشهر نیازمند عزم و تلاش همگانی است

بوشهر-ایرنا- رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: حفاظت از محیط زیست این استان به فراخور اهمیت و شرایط خاصی که دارد نیاز به عزم و تلاش همگانی دستگاه‌های زیربط و همچنین نگاه ویژه هم استانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالخالق برزگرزاده روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است و بدون تردید در این زمینه هرگونه تاخیر و تعلل نابخشودنی است.

وی بیان کرد: در مرکز استان علاوه بر مدیریت و ساماندهی مرکز کنونی دفع پسماند، انتقال این سایت به خارج از شهر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در شهرهای ساحلی گناوه و دیلم نیز پیشرفت فیزیکی احداث شبکه فاضلاب با سرعتی قابل قبولی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: انتظار می رود واحدهای تجاری و مسکونی فاقد انشعاب فاضلاب در شهرهای گناوه و دیلم هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند چراکه این مهم ارتقا دهنده وضعیت بهداشت و سلامت این شهرها است.

برزگرزاده ادامه داد: در حوزه محیط زیست دریایی نیز با همت سازمان های مردم نهاد برای توسعه فضای سبز ساحل با کشت گونه های شورزار مانند درخت حرا و توسعه کشت درختان جنگلی اقدامی ارزشمند در شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر انجام شده است.

وی افزود: با توجه به کاشت قابل توجه گونه درختی حرا در سواحل استان تلاش می شود با حمایت و همراهی مناسب شرایط برای توسعه سطح زیرکشت حرا در سواحل استان فراهم شود.

ضرورت پیشگامی سازمان محیط زیست برای تخصیص عادلانه عوارض آلایندگی به استان بوشهر

بررگزاده در ادامه از همراهی و تعامل سازنده اداره کل محیط زیست استان بوشهر برای پیشبرد برنامه های زیست محیطی قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: امید است در سایه توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست شرایط برای تخصیص عادلانه عوارض آلایندگی به استان بوشهر فراهم شود.

حفاظت از محیط زیست استان بوشهر نیازمند عزم و تلاش همگانی است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: این اداره کل با استفاده از ظرفیت شورای اسلامی استان قادر به اجرا برنامه های فاخر و حائز اهمیت در حوزه محیط زیست استان بوشهر است.

عبدالرحمان مرادزاده افزود: با توجه به موقعیت ساحلی استان در حوزه حوزه محیط زیست دریایی برنامه های جامع و ارزشمندی در دستور کار قرار دارد که پیاده سازی آنها نیازمند تعامل و همکاری بین دستگاهی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha