پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 85456291
پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

مشهد- ایرنا- رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته در میان خودروهای آلاینده شناسایی شده در این کلانشهر، پراید بیشترین سهم را در تولید آلایندگی در این کلانشهر به خود اختصاص داد.

محمد پذیرا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو توسط گشت های تشخیص خودروهای آلاینده بررسی و ۷۳ درصد آن‌ها آلاینده هوا تشخیص داده شدند.

وی اضافه کرد: از تعداد کل خودروهای آلاینده هوا، بیشترین تعداد خودروها بر اساس نوع خودرو مربوط به پراید با ۵۰ درصد آلایندگی بود و خودروهای و پیکان و پیکان وانت در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: همچنین از تعداد کل خودروهای آلاینده ۲۴.۵ درصد در سن فرسودگی بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو قرار دارند.

پذیرا افزود: ۵۱ درصد خودروهای آلاینده نیز فاقد معاینه فنی بودند که نشان می‌دهد انجام معاینات فنی سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا توسط خودروها دارد.

کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد با ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه، ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در سطح این کلانشهر رفت و آمد می کند و ۷۰ درصد از حجم آلودگی هوای کلانشهر مشهد ناشی از فعالیت خودروها و ناوگان حمل و نقل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha