استاندار: تمام ظرفیت هنر برای دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری به کارگرفته شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دومین کنگره ملی شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود، گفت: کنگره شهدا فرصتی برای نهضت روایتگری است و از تمام ظرفیت هنر برای دومین کنگره شهدای استفاده شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در آیین افتتاح ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای استان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمد زاهدی و شهید محمد(جمعلی)کیانی از رزمندگان و فرماندهان گردان استان افزود: برای برگزاری کنگره شهدا باید آثار به گونه‌ای تهیه شود که جوان‌پسند باشد و این کنگره فرصتی برای ترمیم فاصله بین نسل اول انقلاب و نسل جوان باشد.

وی اظهار داشت: کنگره شهدا یک حرکت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امیدآفرینی در جامعه است و این کنگره حرکت عظیم فرهنگی برای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت، مبارزه با کفر و استکبار است و همه باید برای برگزای این کنگره پای کار باشند.

به گفته وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمام مناطق شهر و روستای کشور را در مقابل تهاجم دشمن مصون می‌کند و وفاق و همدلی را بین آحاد جامعه ترویج می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری یادواره و کنگره شهدا که بزرگداشت شهدا و برگزاری کنگره شهدا برای کشور و آینده نظام حیاتی و ضروری است، گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه و کشور یک ضرورت و یک حرکت حیاتی است.

حیدری اظهار داشت: اقتداری که امروز ملت ایران پیدا کرده است و باعث شکست رژیم صهیونیستی شده است، نشات گرفته از سیره شهداست.

به گفته وی، برگزاری کنگره شهدا تنها یک بزرگداشت نیست، حرکتی است به منظور انتقال سیره و منش شهدا برای امیدآفرینی است که به نسل جوان نشان داده شود، که شهدا در مقابل دشمن مقتدرانه ایستادند و اقتدار امروز نظام نشات گرفته از سیره و منش شهداست.

وی بر تهیه نقشه راه برای برگزاری کنگره شهدا تاکید کرد و گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره‌های شهدا باید از ظرفیت هیات‌های اندیشه‌ورز استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت سرگذشت‌پژوهی برای تهیه آثار فاخر از شهدا و رزمندگان گفت: باید زندگی‌نامه و آثار فاخر شهدا جمع‌آوری شود و در قالب فیلم و کتاب تولید شود تا بتوان این ظرفیت برای الگوسازی نسل جوان و نوجوان استفاده کرد.

وی به تاثیرگذاری زبان هنر بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت هنر برای برگزاری کنگره استفاده شود تا اثرگذاری بیشتر داشته باشد.

حیدری اظهار داشت: رشادت‌های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس به گونه‌ای توسط فرهیختگان، هنرمندان و پیشکسوتان برای نسل جوان روایت شود که قابل لمس و فهم باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی برگزاری این کنگره ملی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های مردمی در این کمیته‌ها استفاده شود.

به گفته وی، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان همیشه در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند و پای نظام و انقلاب ایستادند.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره ملی سرداران و ۲ هزار و ۴۳۷ شهید چهارمحال و بختیاری ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ در شهرکرد برگزار شد.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha