۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85454738
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیکاراگوئه: علیه تحریم‌های غرب با روسیه همکاری می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه از امضای توافقنامه مشترک با روسیه در مورد مقابله با تحریم‌های غیرقانونی غرب خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه‌ای مشترک این دو کشور بر لزوم همکاری‌های مشترک در زمینه تجارت و اقتصاد بین‌الملل در مقابل تحریم‌های غرب تاکید شده است.

روزاریو موریلو معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه در این زمینه گفت: این دو کشور توافقنامه مهمی را علیه تحریم‌های غیرقانونی که ما آنها را تجاوز می‌نامیم، امضا کردند.

به گفته وی، این توافقنامه حاوی مقرراتی در مورد روش‌های مقابله، کاهش و جبران پیامدهای منفی این تجاوز است.

در بیانیه مشترک این دو کشور آمده است که استفاده از اقدامات تحریمی علیه هر کشوری غیرقانونی و برخلاف منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.

در این سند همچنین مقرر شده است که اموال عمومی و خصوصی و کلیه دارایی‌ها از جمله حساب‌های بانکی، اوراق قرضه و مستغلات از مصونیت [تحریمی عرب] برخوردار است.

طرفین در این توافق بر لزوم تدوین نقشه راهی برای کاهش وابستگی تجارت بین‌الملل به ارزهای خاص تاکید کردند و اعلام شد که این ارزها مختص یک کشور خاص است و معمولاً در اقتصاد جهان به عنوان ابزار هژمونی ارزی استفاده می‌شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و لوریانو اورتگا موریلو، نماینده ویژه رئیس جمهوری نیکاراگوئه در امور روسیه این سند را امضا کردند.

طرفین بر حمایت متقابل دو کشور در همه زمینه‌ها و همچنین ماهیت راهبردی مشارکت نیکاراگوئه و روسیه تاکید کردند.

لاوروف پیش از این تاکید کرده بود که روسیه روند سالمی را برای تبدیل شدن آمریکای لاتین و دریای کارائیب به یکی از مراکز نظم جهانی چندقطبی می بیند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha