کارآفرینان برای دستیابی به فناوری‌های جدید نیازمند شبکه‌سازی هستند

تهران- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و رفع چالش‌های چندبعدی و ارائه پاسخ‌ یک مساله در سایر فناوری‌ها نیازمند شبکه سازی با یکدیگر هستند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سجاد محمدعلی نژاد در نخستین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری گفت: مراکز نوآوری و کارآفرینی از ارکان اصلی جامعه فناور کشور هستند که به دلیل ساختار چابک و رویکرد هدفمند برطرف کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: چرا که انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری است و در حال ارائه خدمات، به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا به تمامی کنش‌گران در زیست بوم فناوری و نوآوری هستند.

کارآفرینان برای دستیابی به فناوری‌های جدید نیازمند شبکه‌سازی هستند

محمدعلی نژاد افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکارهای فناورانه و خلاقانه به ایجاد پیوندی هدفمند بین کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند اما برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و رفع چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مساله در فناوری‌های دیگر نیازمند شبکه سازی با هم دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تامین بخشی از نیازهای زنجیره‌های ارزش، از حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برخوردار خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha