طالبان: سازمان‌های ملل متحد و همکاری‌های اسلامی در بخش بهداشت افغانستان همکاری کنند

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت بهداشت عمومی حکومت سرپرست طالبان امروز (سه‌شنبه) با مسئول دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد و نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در افغانستان دیدار کرد و خواستار همکاری این سازمان‌ها در بخش بهداشت کابل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری باختر، قلندر عباد روز سه شنبه با لئونارد زولو نماینده مسئول دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در دفتر کارش دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت عمومی حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است که در این دیدار قلندر عباد گفته است که این وزارتخانه در زمینه بهداشت مهاجران و بازگردانده‌شدگان آمادگی کامل دارد و خواستار همکاری سازمان ملل متحد در این زمینه شد.

وی از ادامه همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در زمینه بازگشت مهاجران تشکر کرد و خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در بخش بهداشت شد.

مسئولان دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان علاوه بر اطمینان بخشیدن نسبت به همکاری در زمینه بازگشت مهاجران، درباره مراقبت‌های بهداشتی و ایجاد مراکز درمانی جدید سخن گفتند.

وزارت بهداشت عمومی حکومت سرپرست طالبان همچنین اعلام کرده است که نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در دیدار با سرپرست این وزارتخانه گفته است که این سازمان آماده کمک به افغانستان در بخش بهداشت است.

دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای گفته است که قلندر عباد با طارق علی بخیت معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه این سازمان در ‎افغانستان دیدار کرده است.

سرپرست وزارت بهداشت عمومی حکومت سرپرست طالبان در این دیدار بر کمک‌های این سازمان در بخش بهداشت افغانستان تاکید کرده و درباره وضعیت بهداشت در این کشور سخن گفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha