پیش‌نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی آماده شد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در استان آماده شد تا نقشه راه برای تحقق اهداف رونق تولید و مردمی کردن اقتصاد در این خطه از کشور باشد. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی مرتضی بهزادفر روز سه شنبه اظهار کرد: یکی از الزامات برای تحقق شعار سال، تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که در این زمینه این سند در حال تهیه است تا بتوانیم برای توسعه گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر، نامگذاری شعار سال را با محوریت اقتصاد انتخاب کرده اند، امسال این شعار با تاکید بر مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد، رسالت و نقش مردم و بخش خصوصی در رونق اقتصاد را بیش از پیش نمایان کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها افزود: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی و اتمام پروژه های ناتمام توجه ویژه شده است.

بهزادفر تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به روستایی بودن خراسان شمالی و با تاکید بر نقش تاثیرگذار روستاییان در رونق اقتصاد گفت: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و در این زمینه توانمندسازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: بخش کشاورزی محور مهم رونق اقتصادی در استان است و در این باره تلاش داریم تا زمینه مشارکت مردم در بخش های مختلف فراهم شود.

وی تاکید کرد: توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان تدوین شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha