۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85454220
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اقدامات دولت کارساز شد؛ سراشیبی نرخ تورم در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری در این استان با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم کاهشی شده است به طوری که این رقم اکنون ۷.۴ درصد است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اسلام خواه روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و اکنون این رقم ۷.۴ درصد است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اشتغال ایجاد شده در استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل در دستگاه های اجرایی بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

مدیرکل کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی

تعهد ایجاد هشت هزار و ۴۳۳ نفر در استان 

وی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال در استان در سال جاری نسبت به پارسال کاهش یافته است گفت: رویکرد دولت در سال جاری، ایجاد اشتغال واقعی و پایدار برای متقاضیان کار است، در این باره نظارت ها و بررسی ها به صورت میدانی انجام می شود. 

اسلام خواه درباره پرداخت مشاغل خانگی در استان گفت: ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم در استان پرداخت شد که یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از آن مربوط به سال گذشته است.

وی افزود: سهم استان از مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال، سال ۱۴۰۱ نیز ۷۷۰ میلیارد ریال و در سال گذشته یکهزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به برنامه های هفته کار و کارگر در استان اظهار کرد: ۳۰ برنامه در این هفته در استان تدارک دیده شده است که اعزام ۲۴ نفر از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری از جمله آن است. 

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته کار و کارگر امسال با شعار « مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی » اجرا می شود افزود: تقدیر از ۲۶ کارگر و واحد تولیدی نمونه در جشنواره امتنان، اجرای جشن‌ های خانوادگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و توزیع ۵۰ بسته معیشتی از دیگر برنامه های ویژه این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: همزمان با هفته کار و کارگر، زمین تنیس خاکی کارگران در بجنورد، شرکت تعاونی آموزشگاهی در شیروان و مرکز کاریابی در جاجرم و راز افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha