هشدار تحلیلگران مصری درباره طرح خطرناک واشنگتن و تل‌آویو برای غزه

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری درباره طرح خطرناک واشنگتن و تل آویو علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه هشدار دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، «خالد عماره» تحلیلگر مصری گفت: مقاومت و ملت فلسطین به وظیفه خود در قبال ظلم و اشغالگری عمل کرده‌اند اما کشورهای عربی از گشودن مرزها سرباز زده و از رساندن دارو، سلاح دریغ کرده و ناتوان عمل کردند. ملتها و تاریخ این را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: همه در جهان می‌دانند که اگر خدای ناکرده مقاومت شکست بخورد علت آن و مسبب آن خیانت رژیم های عربی و حکام عرب است.

«عبدالله الاشعل» تحلیلگر سیاسی و دیپلمات سابق مصری نیز گفت: اسرائیل بر حمله به رفح اصرار دارد تا شمار زیادی را از بین ببرد و آنانی هم که نجات یابند به صحرای سینای مصر کوچانده خواهند شد. مصری ها مخالفت کشتار و نابودی آرمان فلسطین و تجاوز به اراضی مصر هستند.

وی درباره طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا برای تشکیل کشور فلسطینی در سینای مصر هشدار داد و از قاهره خواست که حامی اراضی مصر باشد و موضع کوبنده ای در قبال رژیم صهیونیستی به منظور ممانعت از حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه اتخاذ کند.

برپایه این گزارش،، «مامون فندی» دیگر تحلیلگر و استاد دانشگاه علوم سیاسی مصر نیز رایزنی های اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس با «عبدالله دوم» شاه اردن را - در سایه آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه- احتمالا برای هماهنگ شدن درخصوص وقوع مصیبتی بزرگ یا اقدام برای جلوگیری از وقوع آن توصیف کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha