فوت یک نفر و مصدومیت ۴۳۴ ورزشکار استان سمنان در سال ۱۴۰۲

سمنان - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی سمنان گفت: ۴۳۴ ورزشکار سازمان یافته این استان در مسابقه‌ها و تمرین‌های ورزشی طی سال ۱۴۰۲ دچار آسیب شدند و یک نفر فوت کرد.

رمضان حیدریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۷۹ آقا و ۱۵۵ خانم ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان که در حین تمرین یا مسابقه آسیب دیدند به فدراسیون هیات پزشکی ورزشی برای تایید و پرداخت غرامت معرفی شدند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۳۴ ورزشکار سازمان یافته آسیب‌دیده در استان سمنان ۳۷۶ نفر حین تمرین و ۵۸ نفر در مسابقه مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ ورزشکار سازمان یافته استان سمنان حین انجام حرکات ورزشی برخوردی و ۷۵ نفر در حرکات غیربرخوردی سال گذشته دچار آسیب شدند.

فوت یک بازیکن فوتبال در شاهرود

به گفته رییس هیات پزشکی ورزشی سمنان، یک ورزشکار فوتبال در شهرستان شاهرود سال گذشته حین تمرین پس از ایست قلبی فوت کرد و ۲ میلیارد ریال هزینه غرامت به بازماندگانش پرداخت شد.

این مسوول اظهار کرد: ۴۱ ورزشکار به دلیل شدت آسیب، برای درمان به فدراسیون هیات پزشکی ورزشی معرفی شدند.

کدام رشته‌ها بیشترین ورزشکار آسیب‌دیده را دارند؟

وی افزود: فراوانی آسیب‌دیدگی در بین ورزشکاران سازمان یافته در سال ۱۴۰۲ به ترتیب مربوط به رشته‌های فوتبال با ۱۲۵ مورد، والیبال با ۸۱ مورد، تکواندو با ۵۳ مورد، کشتی با ۲۶ مورد، ژیمناستیک با ۲۲مورد، بدنسازی و کاراته هر کدام با ۱۹ مورد بود.

رییس هیات پزشکی ورزشی سمنان گفت: بیشترین آسیب‌های بدنی در بین ورزشکاران سازمان یافته این استان طی سال ۱۴۰۲ مربوط به زانو با فراوانی۱۰۴ مورد، مچ پا با ۹۳ مورد، مچ دست با ۶۳ مورد، انگشت دست با ۴۳ مورد، آرنج با ۲۶ مورد و شانه با ۲۴ مورد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ورزشکارانی که زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار دارند و بیمه شده هستند، ورزشکاران سازمان یافته محسوب می‌شوند و با توجه به سابقه بیمه ورزشکار، بخشی از هزینه درمان پرداخت می‌شود.

بر این اساس استان سمنان ۴۶ هزار و ۸۷۵ ورزشکاران سازمان‌یافته دارد.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha