۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85453769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ دستگاه پهپاد در عرصه‌های کشاورزی قزوین فعال است

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85453769
۴۰ دستگاه پهپاد در عرصه‌های کشاورزی قزوین فعال است

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت ۴۰ دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی این استان خبر داد.

علی راه انجام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع و باغات استان قزوین هم اکنون با ۴۰ دستگاه پهپاد توسط اپراتورهای آموزش دیده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه استفاده از تکنولوژی های نوین مکانیزه در مزارع و باغات جزو استان‌های پیشرو کشور است، تصریح کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات و اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در عرصه های کشاورزی کرده است.

وی ادامه داد: سمپاشی بر علیه انواع آفات به ویژه سن غلات، علف‌های هرز مزارع و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر دقت و سرعت عمل باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

راه انجام همچنین خاطرنشان کرد: سمپاشی با پهپاد به دلیل مصرف پایین سموم در کنترل آفات و علف‌های هرز به پایداری محیط زیست و کاهش اثرات زیست محیطی کمک کرده و باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی در مزارع و باغات می شود.

این مسوول یادآور شد: در حال حاضر قزوین یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ارایه خدمات مکانیزه توسط پهپادها است که در بین استان‌های همجوار به عنوان یک قطب شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha