۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85453735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی از زنجان خارج می‌شود

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۶
کد خبر: 85453735
سامانه بارشی از زنجان خارج می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی فعال در استان از عصر سه شنبه به تدریج از منطقه خارج می شود.

مرتضی قدیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری خواهد بود و بارشهای قابل توجهی انتظار نمی رود.

وی یادآورشد: این شرایط جوی در برخی مناطق از جمله ارتفاعات با رگبارهای ضعیف و پراکنده باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه از فردا/چهارشنبه/ تا اوایل هفته آینده آسمان صافی برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: سرعت وزش باد به ویژه بعدازظهر امرز و فردا افزایش می یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می رسد.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه قیدار با ۶ درجه سانتیگراد خنک ترین و گیلوان با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

قدیمی افزود: تا روز پنجشنبه هفته جاری هوای خنکی در نواحی مختلف استان مستقر خواهد بود و از روز جمعه مجددا دماها به طور نسبی افزایش می یابد.

وی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هشت و ۱۷ درجه، ابهر ۹ و ۲۰، خرمدره ۹ و ۱۸ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۴ درجه، قیدار ۶ و ۱۸ درجه، گرماب ۹ و ۱۵ درجه، سلطانیه هشت و ۱۵ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha