۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85453597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه لبنان : خواهان جنگ نیستیم

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶
کد خبر: 85453597
وزیر خارجه لبنان : خواهان جنگ نیستیم

تهران- ایرنا- وزیر خارجه لبنان در پی تهدیدهای رژیم صهیونیستی به گسترش دامنه جنگ تاکید کرد که بیروت خواهان جنگ نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، «عبدالله بوحبیب» در این باره بر پایبندی بیروت به قطعنامه شماره ۱۷۰۱، لزوم توقف جنگ و آمادگی برای ترسیم مرزهای زمینی با رژیم صهیونیستی در اطراف نقاط مورد مناقشه را تاکید کرد.

عبدالله بوحبیب افزود: «لبنان خواهان جنگی که مطرح است، نخواهد بود».

وی تاکید کرد که راه حل‌های دیپلماتیک مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تنها راه تضمین صلح و ثبات بین‌المللی است.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد که آتش‌بس راه را برای ثبات پایدار در منطقه هموار می‌کند.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ (مرداد ۱۳۸۵) در سازمان ملل تصویب شد، خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد.

دولت لبنان در ۱۲ اوت همان سال به اجماع با این قطعنامه موافقت کرد و ۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد.

این آتش‌بس در چهاردهم همان ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. همچنین این قطعنامه خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز طی روز گذشته اعلام کردند که حزب‌الله با عملیات‌های خود، ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی را به اسارت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha