۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 5360
کد خبر: 85453595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناظری: آذربایجان شرقی می‌تواند پایگاه اصلی توسعه و ترویج چوگان باشد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون چوگان در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان با توجه به شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری و تمدن دیرین فرهنگی می‌تواند یکی از پایگاه‌های اصلی ترویج و توسعه چوگان باشد.

به گزارش ایرنا، اصغر ناظری، رئیس فدراسیون چوگان به منظور بررسی مسائل مربوط به چوگان در استان آذربایجان شرقی، به این استان سفر کرد.

ناظری در این سفر یک‌روزه ضمن دیدار با حبیب ستوده‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه و ترویج بازی چوگان و استفاده از زیرساخت‌های موجود در این استان گفت‌وگو کرد.

رئیس فدراسیون چوگان در ادامه این سفر در جلسه‌ای با حضور امیرحسین واعظی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش وزارت ورزش و جوانان و ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، در خصوص آمایش سرزمینی رشته‌های ورزشی در خصوص امور پژوهشی در حوزه چوگان و نیز ایجاد پایگاه تخصصی پژوهشی بازی چوگان در استان آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر کرد.

گفتنی است امکان‌سنجی جهت ایجاد و احداث باشگاه چوگان در مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز از دیگر موارد مطروحه در این سفر بود.

ناظری در این جلسه اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با توجه به شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری و تمدن دیرین فرهنگی می‌تواند یکی از پایگاه‌های اصلی ترویج و توسعه چوگان باشد.

در ادامه این سفر همچنین از برگزاری بازی نمادین چوگان در بیست و نهمین جشنواره ملی روستایی عشایری در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در این استان خبر داده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha