بی‌اطلاعی دانش‌بنیان‌ها از مدل‌های حمایتی نهادها، مهمترین چالش مراکز نوآوری

تهران - ایرنا - فعال حوزه دانش بنیان کشور، عدم دسترسی به تجارت مراکز موفق و نیز عدم اطلاع کسب وکارهای دانش بنیان از مدل‌های حمایتی نهادهای حمایت‌گر همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری را از مهمترین چالش‌های مراکز نوآوری کشور دانست.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی بخشی زاده روز دوشنبه در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و ذیل پارک‌های علم و فناوری کل کشور گفت: در این رویداد قصد داریم علاوه بر آشنایی با مدل های حمایتی، شبکه قدرتمندی میان مدیران مراکز جهت توسعه این کسب وکارها انجام دهیم.

وی یکی از مهمترین چالش‌های مراکز نوآوری در زیست بوم دانش بنیان کشور را عدم دسترسی به تجارت مراکز موفق و عدم اطلاع کسب وکارهای دانش بنیان از مدل های حمایتی نهادهای حمایت‌گر نظیر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری دانست.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان امیدبوم در خصوص فعالیت های این مجموعه با بیان اینکه، امیدبوم فعالیت خود را از بهار ۱۳۸۸ با هدف‌گذاری «خلق ارزش برای ذینفان در حوزه سامانه های رایانه ای بانکی و پرداخت آغاز کرده است»، افزود: شرکت امیدبوم، از بهار ۱۴۰۱ با تغییراتی در هیات مدیره خود در جهت کمک به تحقق راهبردهای مصوب بانک سپه به عنوان بزرگترین بانک دولتی کشور و شعار تحول گرایانه «سپه در مدار تحول دیجیتال» فعالیت خود را با مأموریت جدید از سر گرفت.

بی‌اطلاعی دانش‌بنیان‌ها از مدل‌های حمایتی نهادها، مهمترین چالش مراکز نوآوری

بخشی زاده افزود:در همین راستا با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای رسالت اجتماعی و تحقق شعار «سپه بر مدار تحول دیجیتال» نسبت به تجهیز و تشکیل نخستین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور به نام امیدینو اقدام کرده ایم که مجموعه های دانش بنیان و شاخص هم چون شرکت بهپویان، بستری برای توسعه هوشمندسازی در کشور و رفع نیازهای اساسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: اکنون کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت های شرکتهای بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام برداشته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان امیدبوم افزود: این شرکت دانش بنیان به عنوان بازوی فناور بزرگترین بانک کشور در راستای اهداف و مأموریت های تعیین شده از طرف بزرگترین بانک دولتی کشور، پروژه هایی همچون امیدبانک سپه، سامانه خدمات اعتباری داریک، سامانه های تأمین مالی SCF، باشگاه مشتریان بانک سپه، سامانه خدمات به مهاجرین و اتباع (سهما)، بوم سرویس های دیجیتال متابوم، سامانه سماسو و کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو را در دستور کار خود دارد و این بانک با شتاب در حوزه تحول دیجیتال گام بر می دارد.

وی گفت: در این راستا پیاده سازی عملی سیستم های مدیریت نوین، توجه به توسعه و بالندگی منابع انسانی دانشگر به عنوان مهمترین سرمایه های سازمانی، بهره گیری از دانش و تخصص روزآمد و همچنین خلاقیت و نوآوری به عنوان موتور محرکه این شرکت مهمترین اولویت های این مجموعه برای تولید و ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه و کسب رضایت مشتریان و خلق ارزش برای این بانک دولتی است.

نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و ذیل پارک‌های علم و فناوری کل کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو برگزار شد.

این رویداد با هدف هم‌افزایی مدیران مراکز نوآوری و انتقال تجربیات مراکز نوآوری پیشرو برگزار و در این رویداد مباحث آموزشی تجاری‌سازی و چالش‌های توسعه مراکز نوآوری در زیست‌بوم دانش‌بنیان به بحث گذاشته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha