۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85453373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد: آموزش و پرورش این شهرستان برای جهش تولید کادرسازی کند

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: آموزش و پرورش این شهرستان باید با آموزش نیروهای متخصص و جهت گیری بیشتر طرحهای آموزشی و تحقیقاتی در مسیر نیازها و ضرورتهای بخش تولید برای رونق این بخش گام بردارد و کادرسازی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز در نشست شورای آموزش و پرورش گناباد نام گذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی در آموزش دانش آموزان و نیروهای توانمند بخش تولید و تحقق شعار سال جاری دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و مدارس باید موضع و نسبت خود را برای تحقق شعار سال مشخص و تحقق این مساله را رویکرد اصلی فعالیت خود قرار دهد.

فرماندار گناباد گفت: باید دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را با برگزاری اردوهای "راهیان پیشرفت" با ظرفیتهای تولیدی این شهرستان در زمینه های گوناگون صنعتی، معدنی و کشاورزی آشنا کرد.

نصیری بر استفاده از ظرفیتهای فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد برای راه اندازی هنرستان هوانوردی و پروازهای سبک آموزشی در این شهرستان نیز تاکید کرد.

وی فرهنگ سازی برای ترغیب بیشتر دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و ایجاد رشته های جدید متناسب با ظرفیتهای منطقه را نیاز مهم آموزش و پرورش گناباد برشمرد.

۱۹ هزار دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

حدود ۹ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha