۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85453333
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رقابت ۲۰۴ چابکسوار برای جایزه ۳۳ میلیارد ریالی کورس گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس از نام نویسی مالکان ۲۰۴ اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» برای رقابت در هفته سوم مسابقات کورس بهاره این شهرستان خبر داد و گفت: هفته سوم این رویداد ورزشی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه جاری برگزار خواهد شد و چابکسواران برای رسیدن به جایزه ۳۳ میلیارد ریالی با هم مسابقه می‌دهند.

ذکریا فرامرزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز نخست هفته سوم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس چهارشنبه پنج اردیبهشت ماه با رقابت ۷۳ راس اسب در هفت کورس شامل یک دور هزار متری و ۶ دور هزار و ۲۰۰ متری برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته برگزاری این مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز نخست هفته سوم مسابقات در مجموع ۹ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

فرامرزی اضافه کرد: روز دوم هفته سوم این مسابقات هم روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با رقابت ۶۳ راس اسب در هفت کورس شامل سه دور هزار و ۲۰۰ متری و چهار دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار خواهد شد که کمیته برگزاری مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر این روز ۱۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: روز سوم و پایانی هفته سوم مسابقات سوارکاری کورس بهاره این شهرستان هم روز جمعه هفت اردیبهشت با رقابت ۶۸ راس اسب در هفت دور شامل ۲ دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته برگزاری مسابقات برای مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر روز سوم و آخر هفته سوم این رخداد ورزشی ۱۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha