اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، محمدجواد صدری مهر روز دوشنبه در گردهمایی مدیران مراکز نوآوری که در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) برگزار شد، «مراکز نوآوری» را مراکزی مسئله محور خواند و اظهار داشت: در مراکز نوآوری، مسائل اساسی کشور تعریف می‌شود و به سمت حل مسئله حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در اکوسیستم نیازمند یک ارتباط منطقی هستیم؛ افزود: شبکه‌سازی و هم‌افزایی میان مراکز نوآوری و تقسیم صحیح و اصولی مسائل اساسی کشور میان آنها و اشتراک‌گذاری با یکدیگر یک ضرورت تلقی می‌شود که عدم شناخت این ضرورت در کشور احساس می‌شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توسعه مراکز نوآوری در استان‌ها را ضروری دانست و گفت: استان‌ها نیز باید بر اساس ظرفیت‌ها خود اقدام به ایجاد مراکز نوآوری کنند، به طور مثال استان‌هایی مانند کرمان و یزد که مسائل معدنی زیادی دارند، باید دارای مراکز نوآوری معدنی باشند تا بتوانند به پرسش های صنایع معدنی استان خود پاسخگو باشند.

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای کمک به حل مسائل اساسی کشور

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صدری مهر ادامه داد: باتوجه به اینکه امسال ظرفیت تخصیص اعتبار مالیاتی به تحقیق و پژوهش برای حل مسائل اساسی کشور داریم، مراکز نوآوری کشور با شبکه سازی نقش جدی تری را بازی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دو روز برگزاری این گردهمایی که روز دوم آن فردا در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری خواهد بود، مسائل ایجاد این مراکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به مدل مناسب این مراکز در کشور برسیم.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که طی این گردهمایی، هسته اولیه ‌شبکه مراکز نوآوری شکل بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha