۶۴ هزار برگ معاینه فنی برای خودروهای سنگین در همدان صادر شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین سال گذشته به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که برای ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه برگ معاینه فنی صادر شد و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه نیز در انجام تست‌های مکانیزه مردود شدند.

به گزارش ایرنا، مهرداد آهکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هوا است که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا نماید.

وی با بیان اینکه پنج مرکز معاینه فنی سنگین در همدان فعال است،یادآور شد: سال گذشته ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه به مراکز معاینه فنی همدان مراجعه کردند که ان آمار در سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: در مراکز معاینه فنی علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور انجام می شود.

آهکی اضافه کرد: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره‌ کل استاندارد، به صورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی سطح استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha