تب بالای نارضایتی در پایانه مسافربری شهید قرنی یاسوج+ فیلم

یاسوج- ایرنا- پایانه مسافربری شهید قرنی یاسوج در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد و قرار بود که با ارایه خدمات مطلوب زمینه آرامش و آسایش،امنیت و رفاه مسافران را فراهم کند اما آنگونه که رانندگان و شهروندان می گویند خدمات این پایانه به هیچ وجه رضایت بخش نیست نبود زیرساخت های لازم در آن سبب نارضایتی مسافران، رانندگان و شرکت های مسافربری و حتی برخی پرسنل این مرکز شده است.

به گزارش ایرنا، نارضایتی مردم از پایانه مسافربری کنونی شهر یاسوج واقع در شهرک ولایت باعث شد تا با همکاری شورای ترافیک استان این پایانه به بلوار شهید قرنی انتقال یابد.بارها نارضایتی مردم و مسافران از جنبه های مختلف به ویژه تحمل مسافت های طولانی و هزینه بر و نیز کمبود امکانات و خدمات دهی ضعیف در ترمینال قدیم این شهر سوژه رسانه های جمعی این استان شده بود.

محمدعلی جاوید شهردار وقت هفتم تیرماه ۱۳۹۳ در آئین افتتاح پایانه فعلی یاسوج اعلام کرده بود که تمامی خدمات و امکانات مناسب و در خور شان مردم و مسافران در ترمینال مسافر بری برون شهری یاسوج فراهم شده است.

ترمینال هر شهر از نخستین مکان هایی است که وقتی گردشگر یا مسافری به آن وارد می ‌شود ذهنیتش نسبت به شهر شکل گرفته و یک دید کلی نسبت به آن پیدا می کند اما آیا پایانه مسافربری شهید قرنی یاسوج زیبنده مردم و مسافران و رانندگان و شرکت های مسافربری هست؟

آشفته‌بازار پایانه مسافری یاسوج

رانندگان تاکسی‌های برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت نامناسب پایانه مسافربری شهر یاسوج به شدت گلایه دارند و اعلام می کنند که ترمینال مسافربری شهر یاسوج هیچ‌گونه امکاناتی ندارد و شرایط برای رانندگان سخت است.

یکی از رانندگان گفت: سایه بان و استراحتگاه نداریم و از ساعت هشت صبح تا ۶ عصر زیر نور آفتاب باید بمانیم.

وی ادامه داد: این ترمینال رستوران، خوابگاه، استراحتگاه و سرویس بهداشتی مناسب ندارد با اینکه توریست ها و مسافران زیادی وارد این شهر می شوند.

یکی دیگر از رانندگان گفت: مکان این ترمینال در جای مناسبی نیست و در مرکز شهر است با اینکه باید خارج از مرکز باشد.

وی ابراز کرد: در ترمینال گچساران همه امکانات وجود دارد اما در این ترمینال اوضاع مناسب نیست.

این راننده افزود: این ترمینال دیوار ندارد و هر مسافری که وارد ترمینال می شود فورا رانندگان دور او حلقه می زنند.

یکی دیگر از رانندگان ابراز کرد: رانندگان شخصی به راحتی مسافران ما را برمی دارند و می برند و کسی نظارتی ندارد و درد همه ما رانندگان شخصی است.

وی تاکید کرد: لاستیک و روغن و بنزین به ما نمی دهند، یارانه بنزین هم قبلا به ما می دادند که اکنون ۱۰ ماه است چیزی به ما نداده اند.

این پایانه فاقد هر گونه امکانات خدماتی و رفاهی است

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پایانه مسافر بری شهید قرنی یاسوج از لحاظ استانداردهای کشوری و بین المللی هیچگونه قابلیتی در ترمینالهای مسافربری را ندارد.

مهرجو فرخی افزود: این پایانه فاقد هر گونه امکانات خدماتی و رفاهی برای استفاده کنندگان شامل رانندگان، مسافران و حتی شرکت های مسافربری است.

وی ابراز کرد: این پایانه فاقد استراحتگاه و خوابگاه استاندارد است و فاقد سایه بان های مجهز محل نشستن رانندگان و مسافران است.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: رایزنی های زیادی با شهرداری و دیگر متولیان برای تجهیز پایانه مسافربری انجام شده است ولی تاکنون هیچگونه خدماتی صورت نگرفته است با اینکه متولی اصلی ساخت و ساز و نگهداری پایانه هاست محسوب می شود.

وی با اشاره به نرخ حمل و نقل مسافر، تاکید کرد: ما تابع دستور ستاد تنظیم بازار هستیم و آن نرخی که از طرف ستاد تنظیم بازار کشور به ما ابلاغ شود، ما هم نسبت به افزایش نرخ اقدام می کنیم.

فرخی عنوان کرد: هم اینک هیچ گونه دستورالعملی برای افزایش نرخ کرایه به ما ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم همه مسئولان به داد این پایانه برسند زیرا جایگاه این پایانه مهم است و نگاه ویژه به رانندگان و شرکت داشته باشند.

مسئولان پای کار بیایند

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری فعالان عرصه حمل و نقل کشور گفت: با اینکه یاسوج مرکز پایتخت طبیعت ایران است، جایگاه پایانه در مکان مناسبی نیست و زیبنده مسافران، شهروندان و رانندگان و شرکت های ما نیست.

عادل اردشیری افزود: پایانه باید جایی باشد که همه مردم شهر یاسوج دسترسی آسان داشته باشند و جای مناسب واقع شده باشد.

وی ابراز کرد: پایانه مسافر بری شهید قرنی یاسوج سایه بان خوبی ندارد و محیط نامناسب آن سبب پنچر شدن تایر خودروها می شود و مشکلات زیادی وجود دارد.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری فعالان عرصه حمل و نقل کشور بیان کرد: سرویس های بهداشتی آن هم نامطلوب است و بیشتر مواقع قابل استفاده نیست.

وی تاکید کرد: می طلبد مسئولان به فکر پایانه جدیدی برای این شهر باشند و اعتبارات آن را فراهم کنند.شهردار، فرماندار شهرستان، معاون عمرانی و دیگر مسئولان پای کار بیایند و همکاری کنند.

اردشیری ابراز کرد: راهداری باید در بحث ناوگان همکاری کند زیرا بیشتر آن ها فرسوده اند، بالای ۷۰ درصد مسافران با سواری کرایه جابه جا می شوند اما اکنون می بینیم که این پایانه زیبنده مردم نیست.یک سال است که یارانه سوخت رانندگان هم پرداخت نشده است.

پایانه ها و ورودی ها ویترین هر شهر محسوب می شوند بنابراین تجهیز پایانه مسافربری شهید قرنی یاسوج به زیرساخت های لازم بسیار ضروری است.

آنگونه که شواهد نشان می دهد تاکنون شهرداری یاسوج تصمیم جدی در مورد ساماندهی این پایانه نگرفته و این مرکز بی شک به ساماندهی، نوسازی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد.

حمیدرضا پیمانجو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: ظرف سه ماه اخیر بیش از ۱۰ مکاتبه اداری و رسمی برای تجهیز و رفع برخی موانع و ایجاد زیرساخت های لازم این پایانه مسافربری به شهرداری یاسوج ارسال کردیم و هنوز هیچ پاسخ و اقدامی در این راستا انجام نشده است.

وی بیان کرد: هم اینک از سازمان بازرسی درخواست کردیم که وارد عمل شود و نسبت به ساماندهی این وضعیت نابسامان اقدام کند.

او گفت: این پایانه خصوصی است و باید شهرداری نسبت به تامین زیرساخت ها و ارایه خدمات و نگهداری آن اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha