۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌های فرهنگی گیلان در نظر گرفته شده است

آستارا - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اسلامی گیلان گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری روز دوشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا در گفت گو با خبرنگار ایرنا، اظهارکرد: برنامه های فرهنگی استان مطابق با برنامه هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی و تدوین شده است در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: بودجه یادشده در حوزه های تجسمی، موسیقی، نمایشی، کتابخانه ها و کانون های مساجد به عنوان مهمترین مرکز برای بالا بردن سبک زندگی اسلامی صرف می شود.

طاهری ادامه داد: برنامه ها با عنوان قرارگاه شهید مرتضی آوینی در مرکز استان و همه شهرستان های گیلان با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی شروع و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: این برنامه‌ها با هدف تقویت هویت بومی هر استان و در شهرستان‌ها با هماهنگی فرماندار و شورای فرهنگ عمومی اجرایی می شود.

۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌های فرهنگی گیلان در نظر گرفته شده است

تکمیل مجتمع اداره ارشاد اسلامی آستارا مورد تاکید است

در ادامه مراسم فرماندار شهرستان آستارا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم فرهنگی این شهرستان تکمیل هرچه سریعتر مجتمع اداره ارشاد اسلامی آستارا است؛ که بیش از ۲۰ سال به حال خود رها شده و یکی از مطالبات به حق مردم می باشد.

محمدرضا شهاب زاده افزود: دغدغه فرهنگی و مسائل هم سو با این موضوع از مهترین اموری است که در شهرستان آستارا برای از بین بردن مشکلات و معضلات موجود در آن گام برمی داریم و امیدورایم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این راستا شهرستان آستارا را یاری رساند.

وی ادامه داد: این شهرستان به دلیل گردشگر پذیر بودن و فضای مناسبی که برای گشت و گذار دارد به لحاظ فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم هم جلوه مناسبی از فرهنگ را به نمایش گذاریم و هم فضای شهرستان را در این راستا به جلو ببریم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان با توجه به پیشینه غنی در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند توجه بیشتر است، خاطرنشان کرد: این شهرستان از سابقه غنی فرهنگی و هنری برخوردار است و آستارا از قدیم مهد ادب، علم، فرهنگ و هنر بوده و هنرمندان بزرگی را به جامعه پرافتخار هنری کشور و استان گیلان معرفی کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر مرزی آستارا تاکید کرد: این شهرستان مرزی دارای ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری است که مستلزم معرفی و بهره‌برداری است.

در این مراسم امام جمعه شهرستان آستارا نیز بیان کرد: این شهرستان با تقدیم ۱۶۰ شهید به انقلاب و نظام مسئولیت بزرگی را بر عهده مسئولان فرهنگی و اجرایی گذاشته است و امیدورایم بتوانیم در خصوص این موضوع گام های عملی و درستی را برداریم.

حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: در شورای فرهنگ عمومی مصوبات خوبی در خصوص رفع مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته ایم و اجرایی شدن آنها مستلزم همکاری و همیاری همه دستگاه ها است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام با همه توان خود در راستای تهاجم فرهنگی گام بر می‌دارند و هرگونه کم کاری و کوتاهی ما می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌های فرهنگی گیلان در نظر گرفته شده است

با حکم امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد و از زحمات بهرام خوشحال تقدیر شد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha