۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85453094
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رئیس دومای روسیه: مسکو ادله لازم برای توقیف دارایی‌های غرب را در اختیار دارد

تهران-ایرنا- رئیس دومای روسیه امروز دوشنبه گفت: بعد از اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب قانونی که مجوز انتقال احتمالی دارایی‌های توقیف شده روسیه به اوکراین را می‌دهد، روسیه اکنون ادله لازم برای توقیف دارایی‌های غرب را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه نوشت: واشنگتن قانونی را تصویب کرد که دارایی های روسیه را توقیف می کند. آمریکا با این اقدام قصد دارد اتحادیه اروپا را وادار به بکار بستن اقدام مشابهی کند که در این صورت تاثیر مخربی بر اقتصاد اروپا خواهد داشت.

براساس این گزارش، قانونگذار ارشد و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: اکنون کشور ما همه دلایل برای تصمیم گیری های متقارن در رابطه با دارایی های خارجی را در اختیار دارد.

ولودین گفت که از میان ۲۸۰ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده روسیه در خارج از این کشور، تنها ۵ تا ۶ میلیارد دلار از آن در آمریکا است اما حدود ۲۱۰ میلیارد یورو (۲۲۴ میلیارد دلار) در اتحادیه اروپا مسدود شده است.

شبکه خبری ان بی سی نیز در گزارش تایید کرد که مجلس نمایندگان آمریکا قانون موسوم به REPO را به تصویب رسانده است؛ قانونی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اجازه می دهد میلیاردها دلار از دارایی های روسیه در آمریکا را توقیف کرده و به بهانه بازسازی اوکراین آن را به این کشور منتقل کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha