فرودگاه لارستان، گواهینامه بین‌المللی مدیریت انرژی گرفت

لارستان- ایرنا- سرپرست اداره کل فرودگاه بین‌المللی لارستان اعلام کرد: این فرودگاه گواهینامه بین‌المللی ISO ۵۰۰۰۱ مدیریت انرژی گرفت که برای بازدهی، استفاده و مصرف انرژی کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا، محسن رفیعی روز دوشنبه گفت: هدف از تدوین استاندارد ISO ۵۰۰۰۱ تعیین الزامات مورد نیاز برای ایجاد، اجرا، برقرار نگه داشتن و بهبود بخشیدن سیستم مدیریت انرژی در یک سازمان است.

وی افزود: این استاندارد سازمان را قادر می سازد با رویکردی نظام مند عملکرد انرژی را شامل بازدهی، استفاده و مصرف انرژی بهبود دهد.

سرپرست اداره کل فرودگاه بین‌المللی لارستان اضافه کرد: از امروز و با دریافت این گواهینامه مسئولیت این فرودگاه سنگین تر و نظارت ها بیش از پیش خواهد بود و از همه مدیران و پرسنل انتظار می رود با تلاش بیشتر تمام موارد مطرح شده را پیگیری کنند.

فرودگاه لارستان، گواهینامه بین المللی مدیریت انرژی گرفت

از جمله مزایای استقرار سیستم مدیریت انرژی می توان به کاهش هزینه های مالی مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری و بهبود کارایی انرژی، هوشمند سازی مکانیزم انرژی، استاندارد سازی مصرف و بهبود مستمر در مدیریت انرژی، زمینه سازی برای نوآوری در حوزه انرژی، ایجاد راهکارهای سازگار با استاندارد زیست محیطی با کاهش آلودگی انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای و مواردی مانند آن اشاره کرد.

طبق اعلام معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در ابتدای فروردین ماه سال جاری، فرودگاه بین المللی لارستان رتبه پنجم پروازهای خارجی و رتبه ۱۸ حمل مسافر در بین فرودگاه های کشور را کسب کرد.

فرودگاه لارستان در سال ۱۳۳۹ برای کمک رسانی به زلزله ۱۳۳۹ لارستان تأسیس شد.

تأسیس رسمی این فرودگاه در سال ۱۳۶۰ انجام شد. پس از تأسیس تا ۱۳۷۱ فرودگاه لار به شهرهایی همچون تهران و شیراز پرواز داشت و فرودگاه داخلی محسوب می‌شد. از سال ۱۳۷۲ با راه‌اندازی پرواز به فرودگاه دوبی این فرودگاه به عنوان فرودگاه بین‌المللی لارستان شناخته شد.

این فرودگاه در سال‌های اخیر به‌طور متناوب به کشورهای امارات متحده عربی، کویت ،قطر و عمان پرواز داشته‌ است.

بیشتر پروازهای داخلی این فرودگاه به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha