تلگراف: بسته حمایتی آمریکا برای اوکراین؛ نوشدارویی که کافی نیست

تهران-ایرنا- روزنامه «تلگراف» در گزارشی تصویب بودجه حمایتی آمریکا برای مقابله اوکراین با مسکو را بسیار "دیرهنگام" دانست و نوشت: کارشناسان هشدار می‌دهند که این بسته برای پیروزی اوکراین در جنگ کافی نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این نشریه انگلیسی، ‌اگرچه ممکن است بسته حمایتی آمریکا که به تازگی در کنگره این کشور تصویب شد به کاهش پیشروی‌های پیش‌بینی شده روسیه در تابستان کمک کند، اما برای پیروزی اوکراین در جنگ کافی نخواهد بود.

جان فورمن، وابسته نظامی سابق انگلیس در مسکو و کی یف، در این رابطه گفت: (بسته کمکی آمریکا) تنها می تواند تا پس از انتخابات آمریکا در نوامبر، برای اوکراین فرصت ایجاد کند. وی افزود: این بسته تا آن زمان، ‌به اوکراینی ها اجازه دفاع می دهد اما مشکل اصلی آن ها را برطرف نمی‌کند.

تلگراف با اشاره به این که این بسته، کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین را از ابتدای جنگ با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ دو برابر می کند، نوشت: این پول تجهیزات نظامی اوکراین را دوباره پر می کند، اما فرماندهان اوکراینی باید به دنبال رفع اساسی‌ترین نیازهای خود باشند.

متیو ساویل، مدیر علوم نظامی انستیتوی خدمات متحد سلطنتی، گفت: انتظار می رود اولویت دولت اوکراین ‌تجهیز توپخانه‌ها و همچنین سامانه‌های دفاع هوایی و موشکی کشور باشد که با حملات هوایی اخیر روسیه، تخلیه شده اند.

به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را تصویب کرد. طبق تصمیم مایک جانسون رئیس اکثریت کنگره، سه بخش مربوط به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان به‌صورت لوایح جداگانه رأی‌گیری و تصویب شدند.

مقام‌های آمریکایی به طور غیرعلنی از اضمحلال خطوط دفاعی اوکراین و ضعف آنها ابراز نگرانی و اعلام کردند که این امر می‌تواند سبب پیشروی بیشتر روسیه شود.

رندی جورج رئیس ستاد ارتش آمریکا به موفقیت‌های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی دو سال گذشته، به رغم فشار شدید تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی مسکو را نباید دست کم گرفت.

کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha