هشدار برای لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان

کرمان- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر کرمان با انتقاد از نحوه دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر گفت: ابعاد فنی این موضوع باید بررسی فنی شود اما با نزدیک شدن به فصل تابستان این اتفاق در نزدیکی مرکز استان فاجعه است و باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان روز دوشنبه در یکصد و چهل و هشتمین نشست علنی خود در کنار مسائل مدیریت شهری، به موضوعات زیست محیطی شهر کرمان هم گریزی زدند.

لجن مربوط به پسماند تصفیه‌خانه در حوالی شهر کرمان رها و به شکل غیراصولی دفن شده بود که گلایه کارشناسان را به دنبال داشت؛ شرکت آب و فاضلاب استان با فولاد بوتیا زیرمجموعه میدکو و شهرداری در این زمینه تفاهم نامه ای داشته و ضرورت دارد در این زمینه نظارت و اجرای اقدامات با بررسی بیشتری دنبال شود.

موضوع ابتدا از بحث فاضلاب شهری مربوط به شرکت آبفا شروع شد و در نهایت به ماجرای دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان رسید؛ در مورد فاضلاب شهری محمدرضا کُمساری نایب رییس شورا گفت: گاهی خدمت و فرصتی برای مردم شهر کرمان ایجاد می‌شود که بعضا به دلیل بعضی اتفاقات، مردم شیرینی آن را نمی‌چشند.

وی همچنین با اشاره به مشکل بالازدگی فاضلاب در مجتمع‌های واقع در محدوده شهرک الهیه از جمله مجتمع‌های الهیه یک و ۲، مجتمع پاسارگاد و مجتمع اکباتان افزود: این محدوده یکی از مناطق پرجمعیت کرمان است و چندین مجتمع بزرگ مسکونی در آنجا وجود دارد؛ فاضلاب شهری هم در این منطقه انجام و حتی برای انشعاب ها برنامه‌ریزی شده ولی خط اصلی باید از بلوار هوانیروز و شهرک الغدیر عبور کند و کارشناسان شهرداری می‌گویند یک کد ارتفاعی به دلیل پل شهدای خلبان باید به آن داده شود که به دلیل این وضعیت، مردم نمی‌توانند از امکان فاضلاب استفاده ببرند.

نایب رییس شورا تاکید کرد: درخواست داریم اگر گرهی در مجموعه شهرداری در این زمینه وجود دارد حل شود.

هشدار برای لجن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان

بعد از این موضوع حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز موضوع دفع لجن تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمان را پیش کشید؛ ماجرایی که برای نخستین بار ۱۳ آذر پارسال رسانه ای شد و بعدها محیط زیست ضمن تایید آن اعلام کرد اخطاریه داده شده که تخلیه این لجن باید در مکان‌های مجاز انجام شود نه در هر مکانی که دوست داشتند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: چند وقتی است که در فضای مجازی موضوع تخلیه فاضلاب تصفیه خانه در حوالی شهر کرمان مطرح شده است، به طور دقیق اطلاع ندارم این موضوع چه ابعادی دارد اما اگر این موضوع واقعیت باشد است و ما به سمت فصل تابستان حرکت کنیم فاجعه خواهد بود.

وی تاکید کرد: به اندازه کافی اطراف شهر کرمان واحدهای صنعتی بدون کنترل و نظارت آلودگی ایجاد می‌کنند و اگر تخلیه فاضلاب تصفیه خانه در حوالی شهر وجود داشته باشد نیاز به بررسی و پیگیری دارد.

برای اطلاع از دیگر مباحث این نشست شورا به خبر زیر مراجعه کنید:

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha