۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85452947
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایرلند: اسرائیل قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه را نقض کرده است

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی بشردوستانه در این منطقه را نقض کرده است.

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ به خبرنگاران گفت: شمار تلفات غیرنظامیان تکان دهنده است و تداوم بمباران غزه قابل درک نیست.

وی با تکرار موضع غرب درباره حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تصریح کرد که پاسخ این رژیم در غزه متناسب نبوده و کشتار زنان و کودکان و نابودی غزه، قابل توجیه نیست. وی افزود: دولت ایرلند معتقد است که قوانین بین‌المللی بشردوستانه در این منطقه نقض شده است.

وزیر امور خارجه ایرلند بیان داشت: زمان آن رسیده که اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کند، آتش‌بس در این منطقه برقرار شود، گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه هر چه سریع‌تر به داخل غزه منتقل شود.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha