دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه با شعار «شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده» از ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ به مدت ۲ روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی شهبازی روز دوشنبه در نشست خبری به برگزاری جشن ۹۰ سالگی دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: همزمان با جشن ۹۰ سالگی این دانشگاه نمایشگاه کار برگزار می شود.

وی افزود: امسال ۹۰رویداد در دانشگاه تهران برگزار می شود که اولین رویداد نمایشگاه کار است که دومین دوره آن در خرداد ماه برگزار می شود و هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت است که شبکه سازی با بهترین ها برای ساخت آینده به عنوان شعار نمایشگاه با تاکید بر مهارت آموزی انتخاب شده است.

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: سال گذشته از نمایشگاه کار با استقبال روبرو شد و امسال هم امیدواریم با توجه به حضور صنایع و سازمان های مختلف دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند.

شهبازی تاکید کرد: اردوهای مهارت آموزی امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود و نمایشگاه کار هم این چرخه را تکمیل می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر کلاس های آموزش و تئوری باید با صنعت از نزدیک آشنا شوند، گفت: نمایشگاه کار، نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی نفعان امر پُررنگ‌تر می کند، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند. تلاش می‌کنیم با برگزاری اردوهای مهارتی علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و شاد، حتما دانشجویان را از نزدیک با صنایع آشنا کنیم.

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود

ضرورت توجه ویژه وزارت علوم به برگزاری نمایشگاه کار در تمامی مراکز آموزش عالی

معاون دانشگاه تهران پیشنهاد کرد: وزارت علوم به منظور تقویت بیشتر ارتباط صنعت با دانشگاه به برگزاری نمایشگاه کار در تمام مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها توجه ویژه کند.

شهبازی یادآور شد: انتخاب، جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و با انگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد می کند.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه کار حضور پیدا کردند، گفت: ارزیابی‌های انجام شده نشان داد درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها وجود داشته است لذا امیدواریم امسال هم بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام ایجاد می کند، تصریح کرد: ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری داریم و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

شهبازی همچنین گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو درمدت سه روز از نخستین نمایشگاه کار بازدید کردند که پنج هزار رزومه به صنایع و شرکت ها اعلام شد و برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی فراهم کردیم.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه کار دانشگاه تهران سال گذشته (اول خرداد ۱۴۰۲) با حضور «محمد علی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی دانشگاه تهران افتتاح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha