۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85452726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت مجلس آینده لایحه‌محوری به جای طرح محوری است

تهران- ایرنا- منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم وحدت با سایر قوا برای حل مشکلات مردم و لایحه‌محوری به جای طرح‌محوری را اولویت کارها قرار خواهد داد.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: وحدت با قوای مجریه و قضاییه برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در اولویت کاری مجلس دوازدهم قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجلس دوازدهم در مرحله اول، حفظ وحدت و یکپارچگی خود و در مرحله بعد وحدت با سایر قوا را برای حل مشکلات مردم در اولویت کاری قرار خواهد داد.

این منتخب مجلس دوازدهم تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های مهم در مجلس دوازدهم لایحه محوری به جای طرح محوری است و مبنای کار ما برای قانونگذاری ارائه لایحه از سوی دولت خواهد بود.

یوسفی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر لایحه محوری به جای طرح محوری در مجلس تاکید داشته‌اند و ما نیز در مجلس دوازدهم ارائه لایحه از سوی دولت برای قانونگذاری را در اولویت کاری خود قرار می دهیم.

وی اظهار داشت: ما زمانی باید به جای لایحه محوری ارائه طرح قانونی را در دستور کار خود قرار دهیم که دولتی همانند دولت قبل را بر سر کار باشد که در ارائه لوایح قانونی برای رفع نیازها در این حوزه تعلل کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت قبل قانون جهش تولید و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را با ارائه طرح توسط نمایندگان به تصویب رساندیم چراکه دولت دوازدهم هیچ اهتمامی برای ارائه لوایح به منظور قانونگذاری در مسائل مختلف نداشت.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد و دور دوم آن جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۱ حوزه با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسامی این ۲۱ حوزه را به شرح زیر است:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha