برنامه‌های هفته زمین پاک به استان‌ها ابلاغ شد/فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند با کمک مردم

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برنامه‌های متنوعی بر اساس تصمیمات مشورتی در ستاد برگزاری مراسم روز زمین پاک برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، امیر عبدوس به مناسبت سوم اردیبهشت روز زمین پاک، افزود: به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات آلوده سازی زمین و قدردانی بشر نسبت به خدماتی که از کره زمین دریافت می‌کند و ارتقای حس مشارکت مردم در حفاظت از زمین و پیشگیری از آلودگی آن روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است.

وی گفت: به همین مناسبت در کشور همه ساله مقارن با این مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های متنوعی با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی و مدارس با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال، شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین را برای بزرگداشت هفته زمین پاک انتخاب کرده و برنامه‌های متنوعی بر اساس تصمیمات مشورتی در ستاد برگزاری این مراسم برای اجرا به استانها ابلاغ شده است.

عبدوس تصریح کرد: برنامه محوری معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی در این هفته نیز با توجه به شعار فوق، برنامه‌ریزی برای آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با مشارکت شورای عالی استان‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: این گروه از مخاطبان خاص به عنوان یکی از مهمترین گروه های اثرگذار اجتماعی در حوزه مدیریت پسماند با ضریب نفوذ بالا در نقاط مختلف کشور هستند که در حیطه مدیریت پسماند و ترویج و توسعه چرخه بازیافت از توان بالقوه و اثرگذاری بسیار بالایی برخوردارند.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: به این منظور در نشست وبیناری که به صورت همزمان در ستاد سازمان و ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها با شورای عالی استانها و شوراهای استانی برگزار خواهد شد، در قالب تفاهمنامه ای که بین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس شورای عالی استان‌ها تنظیم شده، مقرر است برنامه آموزش مبانی محیط زیست و اصول مدیریت پسماند با سرفصل‌های مصوب و تحت نظارت مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان برای تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در اقصی نقاط کشور الزامی شود.

عبدوس اضافه کرد: همچنین در این نشست مباحث و مشکلات بین محیط زیست و شوراهای اسلامی در سطوح ملی و استانی مورد بحث و پاسخگویی و شفاف سازی قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha