ونزوئلایی‌ها با شرکت در «مشاوره ملی مردمی» به پروژه‌های اجتماعی رای دادند

تهران- ایرنا- مردم ونزوئلا با حضور در حوزه‌های انتخاباتی، برای نخستین بار و به عنوان نشانه‌ای از «دموکراسی» در این کشور، در رویداد موسوم به «مشاوره ملی مردمی ۲۰۲۴» شرکت کرده و برای بیش از ۴ هزار پروژه اجتماعی و نحوه توزیع منابع به آن‌ها تصمیم‌گیری کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: روز زیبایی است! مردم ونزوئلا برای رای‌دادن به بهترین پروژه‌ها در قلمروهای خود، در مشاوره بزرگ ملی مردمی ۲۰۲۴ (Gran Consulta Popular Nacional ۲۰۲۴) شرکت می‌کنند.

وی افزود: دموکراسی ونزوئلا، امروز بیش از هر زمان دیگری، به جهان قدرت، حاکمیت و استقلال سرمشق می‌دهد. قدرت در ونزوئلا، از آنِ مردم است.

این برای اولین بار است که در این کشور آمریکای جنوبی، مشاوره ملی برای اولویت‌بندی پروژه‌ها در مناطق مختلف انجام می‌شود.

در این رای‌گیری که با حضور ناظران بین‌المللی انجام شد، ونزوئلایی‌ها از میان حدود ۳۰ هزار پروژه، چهار هزار و ۵۰۰ پروژه با بالاترین اولویت را انتخاب می‌کنند و آن دسته از پروژه‌هایی که بیشترین رای را به دست آورند، توسط دولت تامین مالی می‌شوند و به طور مستقیم، توسط خود نهادهای سازمان‌یافته استان‌های مختلف اجرا می‌شوند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به تعویض و تغییر سیستم برق، اصلاح مجموعه تصفیه فاضلاب، تعمیر زیرساخت‌ها و آسفالت جاده‌ها اشاره کرد.

گوی بِرنائِس (Guy Vernáez) وزیر کمون‌ها و جنبش‌های اجتماعی ونزوئلا در مصاحبه‌ای با کانال دولتی توضیح داد که بیش از ۲۰۰ ناظر بین‌المللی این رویداد را همراهی می‌کنند.

وی یادآور شد: این فرآیندی است که با توجه به سطح سازماندهی در جوامع، توجه بین‌المللی را به خود جلب می‌کند.

در این رویداد، افراد بالای ۱۵ سال برای رای دادن در یکی از بیش از ۱۵ هزار مرکز رای‌گیری که توسط شورای ملی انتخابات با حمایت فرماندهی عملیات راهبردی نیروهای مسلح این کشور ترتیب داده شده است، فراخوانده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha