۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85452615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهادگران در ۱۷۵ نقطه خراسان جنوبی خدمات‌ رسانی کردند

بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نوروز امسال و ماه رمضان جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی، مهدی هنری روز دوشنبه اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۴۴۹ خدمت توسط گروه‌های جهادی در نوروز و ماه مبارک رمضان ارایه شد که ارزش ریالی خدمات بیش از ۷۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: ۳۸۵ اردوی جهادی در این مدت برپا شد و سه هزار و ۹۳۳ جهادگر شامل ۲ هزار و ۱۲۰ نفر برادر، هزار و ۸۱۳ نفر خواهر مشغول خدمات رسانی بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی بیان کرد: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی و مهارتی، خدمت مومنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به شعار سال جدید، طرح جامع "اقتصاد به توان مردم" رونمایی می‌شود اگرچه بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین ترین رده در روستاها دارد تاکنون اقدامات خوبی در حوزه مردمی کردن اقتصاد انجام داده است.

هنری با بیان اینکه مهمترین موضوع، روش و نوع بکارگیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است افزود: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی، تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که باید کار علمی و تجربی انجام داد تا براساس تجربیات مردم بتوان امور را پیش برد.

وی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئنا نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تامین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوع نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha