۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85452531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دسترسی به داروهای خاص و شیمی درمانی در زنجان تسهیل شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85452531
دسترسی به داروهای خاص و شیمی درمانی در زنجان تسهیل شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: با هدف دسترسی راحت تر، داروهای خاص و شیمی‌درمانی علاوه بر داروخانه‌های تعیین شده در سطح شهر در داروخانه هلال احمر زنجان نیز عرضه می‌شود.

سعید کرمی زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه داروهای خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر(عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.

این مسوول یادآور شد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

وی اضافه کرد: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت یا ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

کرمی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha